Producent piwa Korona Książęca, Royal Unibrew Polska Sp. z o.o. wprowadza na rynek nowe opakowanie – litrową plastikową butelkę typu PET jako limitowaną linię testową. Produkt znajdzie się w sprzedaży na przełomie sierpnia i września tego roku.

Firma Royal Unibrew Polska zdecydowała się na zaoferowanie konsumentom piwa Korona Książęca w litrowym plastikowym bezzwrotnym opakowaniu typu PET. Zgodnie z analizami marketingowymi firmy, plastikowe opakowania większe niż typowe półlitrowe butelki i puszki, świetnie nadają się dla piw dostępniejszych cenowo. Do nich należy właśnie Korona Książęca, powstająca w łomżyńskim browarze. Od tego roku piwo zostało skierowane do dystrybucji poza macierzystym regionem.

Beata Pawłowska, Dyrektor Generalny Royal Unibrew Polska sp. z o.o. powiedziała: „Obserwujemy rynek i widzimy coraz większą otwartość konsumentów na nowości i zmiany, także w kwestii opakowań. W naszej Grupie przykład Litwy pokazuje, że większe plastikowe opakowania świetnie sprawdzają się i zyskują akceptację konsumentów. Dlatego podjęlismy decyzję o przetestowaniu w Polsce litrowego opakowania dla Korony Książęcej. Z naszych analiz marketingowych wynika, że podobne opakowania są najbardziej odpowiednie dla marek bardziej dostępnych cenowo, tzw. „ekonomicznych”. Konsumpcja piwa nalewanego z podobnych opakowań na pewno najlepiej odpowiada określonym sytuacjom towarzyskim, jak np. grill, spotkanie w większej grupie. Konsumenci doceniają zalety opakowania, które jest lżejsze, nie tłucze się, można je ponownie zakręcić. Pojemność nowej butelki Korony jest dwukrotnością jednej puszki. Nowoczesne opakowanie ma charakterystyczny piwny kształt, odróżniający go od napojów bezalkoholowych. Nowe technologie umożliwiają wprowadzanie podobnych udogodnień dla konsumentów, z czego chętnie korzystamy. Uważamy, że końcówka lata świetnie odpowiada nowatorskim propozycjom, jak nasza.”



Korona Książęca to piwo o zawartości alkoholu 5,2% obj. Powstaje według receptury Browaru Łomża. Jest to klasyczny przykład piwa jasnego pełnego. Można je nabyć w centralnej, wschodniej i południowej Polsce, gdzie firma Royal Unibrew prowadzi aktywną dystrybucję. Dotychczas piwo oferowane jest w półlitrowych szklanych butelkach zwrotnych oraz w puszce. Łomżyński browar był pierwszym tego typu zakładem w Polsce, wybudowanym od podstaw w okresie powojennym. O jego powstaniu zadecydowało odkrycie w okolicach Łomży wód głębinowych o wysokich walorach smakowych i jakościowych. Przeprowadzone badania składu fizycznego i chemicznego wody potwierdziły jej technologiczną przydatność do warzenia chmielowego napoju. Pierwsza produkcja została uruchomiona w 1968 roku, zaś do pełnej eksploatacji browar przekazano rok później. Od wiosny 2007 roku browar należy do duńskiego koncernu Royal Unibrew. W lutym 2008 roku zarówno część produkcyjna, jak i handlowa zakładu zostały włączone w struktury Royal Unibrew Polska sp. z o.o. Marka Łomża weszła do protfela całego koncernu jako strategiczny brand na polskim rynku. Korona Książęca jest jedną z marek rozwiniętych w browarze w ostatnich latach.

Opis produktu:

Piwo jasne pełne Korona Książęca
Nowe opakowanie: butelka 1 litr tzw. PET
Zawartość alkoholu: 5,2%
Cena sugerowana: 3,89 zł

Więcej na www. royalunibrew.pl

Royal Unibrew A/S jest drugą co do wielkości grupą w branży piwnej oraz największym eksporterem piwa w Skandynawii. Główna siedziba firmy mieści się w Faxe, w Danii. W skład Grupy Royal Unibrew wchodzi 13 browarów oraz jedna firma produkująca napoje. W Danii Grupa posiada 3 browary: Albani, Ceres i Faxe, na Litwie jest właścicielem marki Kalnapilis, a na Łotwie - Lacplesa oraz rozlewni napojów Cido. W Polsce posiada 100% udziałów w browarach w Łomży i Jędrzejowie. Marki sprzedawane przez Royal Unibrew w Polsce to między innymi piwa: Faxe, Łomża, Strzelec, Rybnicki, Cooler i Korona Książęca.
Źródło: ''