Ruszyła akcja „Posadź drzewo” firmy Tetra Pak, przygotowana przez agencje reklamowe Opus B i Harder&Harder. Celem akcji w 2008 roku jest zasadzenie 70 000 drzew na terenach polskich Parków Narodowych.

Tetra Pak jest jednym z największych na świecie dostawców rozwiązań procesowych i opakowaniowych dla płynnych produktów spożywczych. Akcję sadzenia drzew w Parkach Narodowych prowadzi od 2006 r. Do tej pory w Kampinoskim Parku Narodowym i Parku Narodowym Gór Stołowych firma Tetra Pak zasadziła łącznie 170 000 drzew, chcąc w ten sposób wnieść swój wkład w działania na rzecz środowiska naturalnego w naszym kraju oraz zachęcić polskich konsumentów do aktywnego wspierania takich inicjatyw.

W tym roku akcja wsparta jest sadzeniem Wirtualnego Lasu. Zachęcamy użytkowników Internetu do włączenia się w akcję poprzez sadzenie wirtualnego drzewa, w zamian obiecujemy posadzenie prawdziwego. Uruchomiona została specjalna strona internetowa www.posadzdrzewo.pl za pośrednictwem której Internauci mogą zasadzić 70 000 wirtualnych drzew wyrażając poparcie dla naszej akcji – mówi Jan Jasiński, dyrektor ds. promocji i ochrony środowiska Tetra Pak.

Finał akcji planowany jest na 25 kwietnia br., kiedy to na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Drzewa (Arbor Day), przeprowadzany pod patronatem Organizacji ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) ONZ. Ogromna popularność akcji sadzenia drzew w Internecie sprawia, że Wirtualny Las może powstać znacznie wcześniej.

„Posadź drzewo” jest elementem długofalowych działań edukacyjnych, które Tetra Pak planuje realizować również w przyszłym roku.

Akcję Posadź drzewo przygotowały agencje Opus B i Harder&Harder. Stronę internetową zrealizowała agencja interaktywna E_misja.

Tetra Pak jest jednym z największych na świecie dostawców rozwiązań procesowych i opakowaniowych dla przemysłu płynnej żywności. Firma jest obecna w Polsce od 1989 r. Do klientów Tetra Pak należą uznane firmy krajowe i zagraniczne, w tym spółdzielnie mleczarskie, producenci soków oraz duże koncerny spożywcze. Problematyka ochrony środowiska stanowi integralną część filozofii działania, codzienną praktykę biznesową oraz stanowi istotny element strategii rozwoju Tetra Pak. Troska o środowisko jest jednym z priorytetów dla Tetra Pak, zarówno w codziennej działalności firmy, jak i podczas projektowania nowych systemów przetwórczych i opakowaniowych.
Źródło: ''