Już po raz ósmy będą zbierać, rywalizować i sadzić. Ruszyły przygotowania do kolejnej edycji ogólnopolskiej akcji „Drzewko za butelkę”, której finał w kwietniu 2010 r. W ubiegłym roku w przedsięwzięcie zaangażowało się blisko 29 500 przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych z 10 miast, skupionych wokół realizatorów programu „Odpowiedzialność i Troska” Czy w tym roku padnie kolejny rekord?

Ruszyły przygotowania do kolejnej edycji ogólnopolskiej akcji „Drzewko za butelkę”



Patronat medialny objął portal opakowania.com.pl
Tradycyjnie na dzieci, zbierające niepotrzebne plastikowe butelki PET, czekać będą w zamian sadzonki drzew, ale i liczne atrakcje podczas finałów, organizowanych w każdym z miast. W tym roku będą to m.in. konkurs plastyczny na maskotkę akcji, spektakle ekologiczne w plenerze czy gra internetowa, w którą mali zbieracze będą mogli zagrać na stronie www.drzewkozabutelke.pl.

Nowością tegorocznej akcji są także ambasadorzy – ludzie związani z ekologią jak znany z Programu I Polskiego Radia i audycji EcoRadio Andrzej Zalewski czy artysta multimedialny Marek Sułek, którzy popierają przedsięwzięcie. To oni wręczą nagrody najlepszym zbieraczom tej edycji.
Harmonogram akcji i więcej szczegółów można znaleźć na stronie internetowej www.drzewkozabutelke.pl.

Ramowy harmonogram działań w ramach VIII edycji Akcji „Drzewko za butelkę”:

1. Do 19 grudnia 2009 - wystąpienie przez Sekretariat o objecie patronatu nad Akcją wybranych mediów o zasięgu krajowym;
2. Do 31 grudnia 2009 - przesyłanie przez Realizatorów do Sekretariatu deklaracji uczestnictwa w VIII edycji Akcji;
3. 8 stycznia 2010, godz. 11.00 - spotkanie organizacyjne dla przedstawicieli firm w siedzibie Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego w Warszawie, ul. Śniadeckich 17;
4. Do 15 stycznia 2010 - zamknięcie przez Sekretariat listy ambasadorów, patronów i sponsorów Akcji;
5. Do 20 stycznia 2010 - rozesłanie przez Sekretariat listy propozycji gadżetów tegorocznej Akcji;
6. Do 30 stycznia 2010 - wysłanie przez Sekretariat do wszystkich firm, które dostarczą deklarację uczestnictwa w VIII edycji Akcji, niezbędnych wzorów pism (do szkół, kooperantów);
7. Do 15 lutego 2010 - przekazanie firmom wydrukowanych dyplomów oraz plakatów;
8. Do 27 lutego 2010 - przekazanie firmom gadżetów Akcji;
9. Do 28 lutego 2010 - przesyłanie przez firmy do Sekretariatu harmonogramów przebiegu Akcji;
10. 4 - 29 luty 2010 - przygotowania akcji, koordynacja, kontakty z mediami i ogłoszenie konkursu na maskotkę akcji "Drzewko za butelkę"® 2010 oraz konkursu fotograficznego dla nauczycieli na najciekawszy fotoreportaż z przebiegu akcji w danym mieście - przesłanie regulaminów konkursów do firm. Planowany jest także konkurs radiowy i internetowy (gra „Nie daj się nabić w butelkę!”) na stronie: www.drzewkozabutelke.pl;
11. Do 15 marca 2010 - przesłanie przez Sekretariat statuetek dla laureatów w zbieraniu butelek (po 3 dla każdej miejscowości);
12. 3 marca - 1 kwietnia 2010 - akcja informacyjna w środowiskach lokalnych oraz w mediach centralnych i branżowych, rozpoczęcie zbierania butelek;
13. 1 - 30 kwietnia 2010 - finały akcji w poszczególnych miejscowościach;
14. Do 1 maja 2010 - przesyłanie prac do konkursu na maskotkę akcji "Drzewko za butelkę"® 2010;
15. Do 8 maja 2010 - przesyłanie prac do konkursu na najciekawszy fotoreportaż z przebiegu akcji w danym mieście;
16. Do 15 maja 2010 – ogłoszenie przez Sekretariat zwycięzców obu konkursów;
17. Około 29 maja 2010 - spotkanie podsumowujące akcję dla firm biorących w niej udział.
Źródło: ''