Wartość rynku reklamowego w 2006 roku przekroczyła w Polsce 5,6 mld zł i jest o 10,4 proc. wyższa niż rok wcześniej, poinformował Presserwis powołując się na najnowszy raport domu mediowego Starlink. Najwyższy wzrost w 2006 roku zanotowano w segmencie reklamy internetowej - 59,3%

Z wstępnych szacunków Starlink wynika, że dynamika wzrostu rynku reklamowego była w 2006 roku niższa niż rok wcześniej, kiedy wyniosła 13,5 proc. Powodem ma być spadek wydatków reklamowych w sektorze telekomunikacyjnym. W 2005 roku rynek reklamowy skorzystał także na obsłudze kampanii politycznych.

Najwyższy wzrost w 2006 roku zanotowano w segmentach: reklama internetowa (59,3 proc.), reklama kinowa (21,3 proc.), reklama telewizyjna (12 proc.), radiowa (10,1 proc.) i reklama zewnętrzna (10,4 proc.). Najniższy zanotowała reklama w dziennikach (3 proc.) i magazynach (3,6 proc.). Prawie połowa wydatków na reklamę trafiła do telewizji. Było to 2,77 mld zł, czyli 49,9 proc. całkowitej kwoty. Najwięcej na reklamę wydały branże: finanse i usługi marketingowe, rozrywka, kultura, edukacja oraz żywność.

Dom mediowy Starlink prognozuje wzrost dynamiki rynku reklamowego w 2007 roku. ”Wzrost wydatków reklamowych w 2007 r. powinien przekroczyć 10,4 proc. Będą miały na to wpływ dwie kwestie: podwyżki cen reklam w telewizji oraz rosnąca konkurencja w sektorze telekomunikacja. Spodziewamy się również utrzymania wysokiej dynamiki rynku reklamy internetowej”, powiedział Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający Starlinku.

Źródło: Presserwis
Źródło: ''