Agencja brandingowa SaltPepper Brand Design otrzymała nominację w prestiżowym, międzynarodowym konkursie Pentawards 2010. Nominowany projekt to opakowania farb Optiva marki Tikkurila. Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 30 września, na gali w Szanghaju.

Pentawards to jedyny międzynarodowy konkurs poświęcony wyłącznie projektowaniu opakowań. W konkursie biorą udział indywidualni designerzy, studia projektowe, agencje brandingowe oraz producenci ze wszystkich kontynentów. Pomysłodawcami przedsięwzięcia są światowej sławy projektanci: Jean i Brigitte Ervard. Do tej pory nagrodę w tym konkursie otrzymała tylko jedna polska firma (Dragon Rouge Polska w 2008 r.).



Nominowana do nagrody Optiva to rodzina lateksowych farb mieszalnikowych. Zaproponowana przez agencję nowa strategia brandu zakładała odejście od funkcjonalnego wizerunku i skierowanie się w stronę premiowej tożsamości. Efekt udało się osiągnąć za pomocą subtelnych zdjęć kwiatów, imitujących pędzle umoczone w farbie. Każdy z wariantów produktu oznaczono „kwiatem” w innym kolorze, a zdjęcia umieszczono na czarnym, ekskluzywnym tle.