Krakowska full-serwisowa agencja Schulz jako jedna z czterech na świecie "expert agencies" podjęła współpracę z potentatem kosmetycznym Colgate Palmolive w dziedzinie projektowania opakowań.

Na przełomie 2003 i 2004 roku Colgate Palmolive Company zwróciła się do Schulza z propozycją startu w konkursie na realizację opakowań brandu Colgate, dywizji Oral Care na 20 rynkach Europy i Azji. Zadanie polegało na dostosowaniu wzorcowego globalnego designu opakowań do warunków lokalnych.

Klient sprawdzał przede wszystkim sprawność w przygotowywaniu projektów, wiedzę i standardy pracy agencji, oraz ceny. Konkurs przebiegał etapami. W pierwszym należało przygotować projekty na podstawie briefu. Drugi polegał na audycie możliwości agencji. Ostatnim etapem (do którego dotarły trzy polskie agencje) był kolejny konkurs projektów, tym razem prowadzony przez Colgate Palmolive USA (poprzednie etapy prowadził CP Polska).

Opakowania opracowane przez Schulza znalazły się już na rynku polskim, czeskim, słowackim, węgierskim, rumuńskim, bułgarskim, słoweńskim, chorwackim, serbskim, macedońskim, albańskim, tureckim, rosyjskim, ukraińskim, białoruskim, litewskim, łotewskim, estońskim, mołdawskim, kazachskim, uzbeckim i gruzińskim.

Obecnie Schulz zawiera nową umowę z CP, jednak jej szczegóły nie są jawne.
Źródło: ''