18 grudnia 2002 roku Tetra Pack Cartoon Ambient rozpoczęło nowy projekt pod nazwą "Słomka Sensoryczna".

Jakby ci się podobało, gdyby sok nagle rozpryskiwał się w twoich ustach zamiast wlewać się podczas gdy pijesz z kartonika przez słomkę? "Byłoby fajowo", orzekła większość dzieci i tak narodziła się idea Słomki Sensorycznej.
Po wypróbowaniu Słomki Sensorycznej komentarze takie jak "łaskoczące", "zabawa" i "to sika" były spontanicznie wyrażane, szczególnie przez starsze dzieci.

Od pomysłu do przemysłu
Różnica między tradycyjną słomką a Słomką Sensoryczną jest taka, że gdy pierwsza jest prostą rurką to Słomka Sensoryczna ma płaską górę z czterema małymi otworami zamiast po prostu jednego dużego. Taki układ powoduje, że płyn porusza się w ustach w czterech różnych kierunkach w tym samym czasie, zmieniając wrażenia z picia.
Dzieci i młodsze nastolatki w grupie wiekowej od 8 do 14 lat szczególnie wyczuwają tą zmianę. Podczas badania 72% osób wolało Słomkę Sensoryczną od słomki tradycyjnej.

Dodatkowe plusy
Słomka Sensoryczna jest idealna z takimi napojami jak np. sok, nektar czy mleko smakowe.
Dla konsumentów ten nowy sposób picia to nowe ekscytujące i zabawne wrażenia a dla klientów Tetra Pak to możliwość zróżnicowania i odnowienia istniejącego podziału ilościowego opakowań Tetra Brik Aseptic (TBA) oraz produktów, przy bardzo ograniczonych kosztach. Jest bowiem możliwe użycie istniejących rozwiązań dla słomek bez żadnych technicznych modyfikacji.
Słomka Sensoryczna zapewnia także klientom możliwość zarówno wejścia na niszę rynkową tworzoną przez młodych nastolatków pijących przez rurkę jak i dodanie nowej kategorii produktów z Słomką Sensoryczną w całej palecie produktów.

Koncepcja produkcji
Na początku projektu Słomka Sensoryczna pojawi się jako U-rurka, (165 mm, 5 mm) z zatkanym końcem i czterema otworami rozmieszczonymi równo wokół górnej części rurki. Sama rurka jest biała i przytwierdzona do kartonika w przezroczystej torebce. Słomka Sensoryczna będzie stosowana z opakowaniami typu: TBA 200 S, TBA 200 M, TBA 250 B lub TBA 355 B.

Wprowadzenie na rynek
Australia to pierwszy kraj na świecie, w którym wprowadzono na rynek Słomkę Sensoryczną wraz z opakowaniem na mleko dostępnym w czterech smakach: waniliowym, czekoladowym, truskawkowym i kawowym. W styczniu 2003 r. weszło na rynek 1,6 milionów tych opakowań. Badania konsumenckie prowadzone w siedmiu szkołach w Wielkiej Brytanii i Australii wykazały że projekt spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem.

opracowano na podstawie informacji prasowych Tetra Pak
Źródło: ''