Wraz z uruchomieniem 1 listopada sezonowej sprzedaży kaw Starbucks w sieci pojawiły się liczne komentarze i słowa krytyki związane z nową odsłoną kubka.

Starbucks - nowy kubek budzi kontrowersje

Nowy świąteczny design to już nie tradycyjny czerwony kolor. Tym razem koncern postawił na opakowanie w kolorze zielonym z ilustracją Shogo Ota, przedstawiającą twarze ponad stu ludzi, narysowane pojedynczą linią ciągłą.

- "Zielony kubek i jego projekt mają przedstawiać Starbucks jako wspólnotę partnerów, pracowników i klientów. W czasie podziału w naszym kraju, Starbucks chciał utworzyć symbol jedności jako przypomnienie naszych wspólnych wartości i potrzeb. Bądźmy dobrzy dla siebie" - napisał w oświadczeniu prezes Starbucks, Howard Schultz. 

 

Shogo Ota

Na zdjęciu Shogo Ota

 

Akcja mająca na celu zjednoczenie ludzi odniosła niestety cel przeciwny do zamierzonego. Kubek Starbucks'a w nowej odsłonie podzielił Amerykanów. Media społecznościowe są pełne negatywnych komentarzy i narzekań. Klienci domagają się tradycyjnych, czerwonych kubków. Nie chcą by kawa, która ma się kojarzyć z przyjemnością przypominała im o sytuacji politycznej. 

Starbucks Corporation to największa na świecie sieć kawiarni, założona w 1971 roku w Seattle w stanie Waszyngton. Obecnie na świecie koncern posiada ponad 240 tys. kawiarni.

 

Odwiedź Starbucks