Wartość polskiego rynku reklamowego w I kw. 2007 r. wyniosła 1,3 mld zł. Najwyższą dynamiką cechuje się reklama internetowa, najmniej zyskały dzienniki - wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink.

Starlink podkreśla, że ze względu na fakt, iż firma Expert Monitor rozpoczęła monitorowanie kilku dodatkowych stacji telewizyjnych oraz radiowych, zwiększył się poziom wzrostu wartości całego rynku. Bez nowo monitorowanych stacji wzrost względem pierwszego kwartału 2006 wyniósł 10,7 proc. (jeśli jednak będą one brane pod uwagę wzrost kształtuje się na poziomie 12,8 proc.).

Najwyższą dynamiką, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2006 r., cechowały się reklama internetowa (+54,4 proc.), telewizja (+13,4 proc.), oraz reklama kinowa (+12,4 proc.). - Wzrost wydatków reklamowych w telewizji to efekt między innymi podwyżki cen, jaką na początku roku wprowadziły stacje. Największą dynamiką w tym medium cechowały się sektory: medycyna, żywność oraz motoryzacja i transport - komentuje Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink.

Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w radiu (+3,3 proc.), w magazynach (6,1 proc.), w reklamie zewnętrznej (5,7 proc.) oraz w dziennikach (0,9 proc.). - Sytuacja w stacjach radiowych od kilku miesięcy nie kształtuje się zbyt pozytywnie. W medium tym na nowo rozpoczęła się wojna rabatowa. Tak jak dotychczas dużą część napływających na rynek pieniędzy przejmuje telewizja. Budżety z radia i dzienników odpływają ponadto do internetu - dodaje Chełmecki.

Najwięcej na reklamę wydały branże: środki czystości (+20 proc.), finanse i usługi marketingowe (+19 proc.), oraz wyposażenie domu i biura (+18 proc.). Najwyższy wzrost wydatków wystąpił w sektorach: żywność (+20 mln zł), motoryzacja, transport (+18 mln zł) oraz finanse i usługi marketingowe (+18 mln zł).

Źródło: Mediarun.pl
Źródło: ''