Stora Enso poinformowała o starcie kolejnej edycji konkursu Recreate Packaging, którego głównym założeniem jest promocja innowacyjnych, a zarazem proekologicznych projektów opakowań, bazujących na surowcach odnawialnych.

Stora Enso ogłasza start kolejnej edycji konkursu dla studentów i projektantów opakowań – Recreate Packaging 2018

Tematem przewodnim tegorocznej edycji konkursu są opakowania przeznaczone na żywność dla dzieci. Zgłoszenia przyjmowane są do 22 grudnia br. na stronie internetowej www.recreatepackaging.com. Warto nadmienić, że wśród laureatów poprzednich edycji Recreate Packaging byli również projektanci z Polski.

Tradycją konkursu jest dedykowanie każdej edycji różnych rodzajów opakowań, o różnym przeznaczeniu końcowym. W poprzednich latach zadaniem uczestników było stworzenie opakowań przydatnych w podróży, na środki higieny osobistej oraz dedykowanych dobrom luksusowym. Tym razem profesjonalni projektanci, jak również studenci wyższych uczelni będą musieli zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem. Ich zadaniem będzie stworzenie innowacyjnego, atrakcyjnego a zarazem bezpiecznego i proekologicznego opakowania na żywność dla dzieci. Podobnie jak w latach ubiegłych, musi ono zostać wykonane z surowców odnawialnych, bazujących na włóknach celulozowych. Cały projekt powinien być nie tylko atrakcyjny od strony wizualnej, ale też zawierać elementy umożliwiające zabawę i zapewniające przyjemność z konsumowania znajdujących się w środku produktów żywnościowych. Opakowanie – w założeniu organizatorów – ma także nawiązywać do ich walorów smakowych.   

Osoby zgłaszające swój akces do konkursu otrzymają od Stora Enso kompletny zestaw materiałów niezbędnych do stworzenia opakowania, w tym wysokiej jakości papiery i kartony oraz specjalne makiety. Wiosną 2018 roku zgłoszone prace zostaną ocenione przez jury składające się z ekspertów z dziedziny opakowań. Główna nagroda, zarówno w kategorii przeznaczonej dla studentów jak i profesjonalistów, wynosi 5000 euro. Osobne jury, składające się z dzieci, przyzna dodatkowo specjalną Nagrodę Dziecięcą (Kids’ Choice Award) w wysokości 2000 euro. Na poszczególne prace będzie można też głosować poprzez stronę internetową, dedykowaną konkursowi. Autor projektu, który uzyska największą liczbę głosów, otrzyma drugie ze specjalnych wyróżnień – Nagrodę Publiczności o wartości 3000 euro.

- „Nowoczesne rodziny prowadzą aktywny tryb życia, wciąż pozostają w biegu, a dzieci mają coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. W tej sytuacji prawdziwym wyzwaniem staje się stworzenie opakowania, które będzie atrakcyjne nie tylko w oczach rodziców i ich pociech, ale też dystrybutorów zajmujących się sprzedażą danego produktu. Młodsze pokolenia dokonują obecnie świadomych wyborów, mając jednocześnie w głowie troskę o naszą planetę. Zatem skierowane do nich opakowania muszą być wygodne w użytkowaniu, zapewniać łatwy dostęp do znajdującej się w środku żywności, ale też oferować pewien element zabawy, a przy tym – promować zdrowe odżywianie się i proekologiczne podejście do życia. Z niecierpliwością czekamy na nowe, innowacyjne pomysły, które w pełni wykorzystają potencjał tkwiący w naszych tekturach w kontekście jak najlepszego obcowania z wykonanym na ich bazie produktem, także pod względem formy i funkcjonalności” – mówi Annica Bresky, kierująca działem Stora Enso Consumer Board, a zarazem przewodnicząca jury konkursu Recreate Packaging 2018.

Konkurs Recreate Packaging jest organizowany przez Stora Enso co 2 lata od 2012 roku. Z edycji na edycję jest coraz bardziej rozpoznawalny przez międzynarodową społeczność projektantów graficznych, związanych z branżą opakowaniową. Wzrasta też jego obecność w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych, dzięki czemu zapewnione jest większe dotarcie do utalentowanych osób, zajmujących się projektowaniem zawodowo bądź też studiujących na kierunkach z tym związanych. Uroczyste rozstrzygnięcie poprzedniej edycji Recreate Packaging odbyło się w hotelu Knickerbocker w Nowym Jorku, a prace nagradzane w ramach konkursu prezentowane są na stoiskach firmy w czasie międzynarodowych targów branżowych takich jak drupa, Interpack czy Luxe Pack. Wśród laureatów jego poprzednich edycji były również osoby z Polski. W roku 2016 za projekt opakowania na perfumy nagrodę otrzymała Karolina Lademann, a dwa lata wcześniej – za opakowanie na środki higieny osobistej – Marta Wrzodak. Obie były wówczas studentkami Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. 

 

Źródło: Stora Enso