6 marca 2017 roku na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się uroczyste wręczenie nagród 11. edycji konkursu Art of Packaging na najlepsze opakowania roku.

Stora Enso partnerem konkursu Art of Packaging 2017

Od lewej: Joanna Ozga - Takt, Dmitry Panfilov - Stora Enso, Krzysztof Wojdan - Heidelberg Polska (fot.: European Media Group)

 

Organizatorem konkursu Art of Packaging jest European Media Group, a jednym z głównych partnerów – obok KBA – została już po raz kolejny firma Stora Enso. Swym patronatem objęła ona kategorie: „Opakowanie premium” w edycji „Professional” oraz „Opakowanie premium & nature” w edycji „Debiuty”. W imieniu firmy nagrody w poszczególnych kategoriach wręczali: Dmitry Panfilov – dyrektor sprzedaży kartonów i produktów opakowaniowych Stora Enso na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej oraz Mariusz Lewandowski – menedżer sprzedaży odpowiedzialny w firmie Stora Enso Polska za kartony opakowaniowe i papiery specjalne.

W edycji „Debiuty” wyróżniane są prace młodych artystów działających w segmencie projektowania opakowań. Głównym celem jest ich promocja i odkrywanie dla branży opakowaniowej nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. W ramach edycji „Debiuty” firma Stora Enso objęła patronatem kategorię „Opakowanie premium & nature”, w ramach której produkt należało zaprojektować i wykonać przy użyciu jednego z trzech kartonów tego producenta: CKB, CKB Nude bądź Performa Brilliance. Zwycięzcą w tej kategorii została Daria Ensminger z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, która do tegorocznej edycji Art of Packaging zgłosiła zestaw opakowań na produkty regionalne pod nazwą „Kaschebe”. Składa się on z trzech opakowań różniących się wielkością i nasyceniem barwy charakterystycznej dla regionu Kaszub. Przeznaczone są dla sklepu muzealnego, w którym można nabyć stworzone własnoręcznie, unikatowe produkty. Opakowania zaprojektowano tak, by podczas transportu i przechowywania cechowała je jak najmniejsza powierzchnia płaska. Warto dodać, że z kartonu Stora Enso wykonany został także projekt wyróżniony przez firmę Rosenthal nagrodą specjalną za innowacyjność. Tu brano pod uwagę wszystkie prace zgłoszone do konkursu w ramach edycji „Debiuty”. Wyróżnienie zdobył wykonany z kartonu CKB i zgłoszony w kategorii „Opakowanie premium & nature” projekt pod nazwą „Francis” autorstwa Jana Kędzierskiego z Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi. Jest to opakowanie na dowolny produkt luksusowy, w formie skręconego ośmioboku, z zamknięciem w kształcie turbiny. 

W edycji „Professional” pod uwagę brane są opakowania, które powstały na rodzimym rynku i trafiły do bieżącej produkcji. Tu jury również nagradza wyjątkowość formy, wartości użytkowe i elementy sztuki zawarte w projekcie, szczególnie doceniając funkcjonalność tworzonych rozwiązań, zaspokajających gusta coraz bardziej wymagających konsumentów. W tej edycji Stora Enso – wspólnie z firmą Heidelberg – objęła swym patronatem kategorię „Opakowanie premium” (dedykowaną dobrom luksusowym). Zwyciężył w niej projekt „Wajda” zrealizowany przez firmę Takt. Jest to wydawnictwo obejmujące kolekcję filmów Andrzeja Wajdy oraz materiały dodatkowe. 

Mówi Mariusz Lewandowski:

- „Miło nam, że po raz kolejny mogliśmy wesprzeć tak prestiżowe przedsięwzięcie, jakim jest konkurs Art of Packaging. Doceniamy nietuzinkowość, atrakcyjność i funkcjonalność zgłoszonych do niego projektów. W tegorocznej jego edycji dało się zauważyć znaczący udział projektów wykonanych z materiałów proekologicznych (m.in. z tektury i kartonu), bazujących na surowcach odnawialnych, co nas – jako firmę z powodzeniem realizującą politykę zrównoważonego rozwoju i producenta tego typu podłoży – cieszy w sposób szczególny. Dokładamy wszelkich starań, by zarówno od strony technologicznej, jak i marketingowej zapewniały one najwyższą jakość. Powstałe na ich bazie projekty opakowań, choćby zgłoszonych w tegorocznej edycji Art of Packaging, są tego najlepszym świadectwem”.

 

Źródło: Stora Enso