Koncern Stora Enso poinformował o wprowadzeniu do swojej oferty nowej wersji kartonu Ensocoat, oferującej – jak zapewnia producent – lepszą białość, jasność, gładkość oraz unikalne właściwości pod względem zadrukowywania po obu stronach.

Stora Enso wprowadza na rynek  nową wersję kartonu Ensocoat
Karton jest wytwarzany według zupełnie nowej receptury, umożliwiającej dodatkowe konfekcjonowanie i wykańczanie, co czyni go odpowiednim podłożem m.in. przy produkcji luksusowych opakowań. Jednocześnie firma zastąpiła dotychczasowy karton Ensogloss nową marką – Ensocoat 2S.



Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością zaprezentowania nowego kartonu Ensocoat, będącego rezultatem bardzo zaawansowanego projektu technologicznego, przeprowadzonego na maszynie BM2 w naszym fińskim zakładzie Imatra – mówi Jonas Petterson, mianowany w ostatnim czasie dyrektorem sprzedaży Stora Enso Graphical Board na obszarze Europy.

– Z kolei wprowadzenie kartonu Ensocoat 2S w miejsce Ensogloss ma na celu zwiększenie rozpoznawalności tej marki w branży oraz wyeksponowanie jej unikalnej jakości. Zgodnie z naszym nowym hasłem reklamowym – jest to swoisty hołd dla perfekcji.

Nowy karton Ensocoat stanowi potwierdzenie naszego zaangażowania w produkcję najwyższej jakości materiałów, wykorzystywanych przy wytwarzaniu opakowań do kosmetyków, perfum, ekskluzywnej czekolady, win czy alkoholi – dodaje Hervé Vue, dyrektor ds. sprzedaży Stora Enso Carton Board na obszarze Francji (gdzie podczas paryskiej wystawy PCD nowy karton miał swoją światową premierę rynkową).

– Wcześniejsza wersja kartonu Ensocoat była jednym z najlepszych materiałów w swojej klasie, ale teraz udało nam się osiągnąć najwyższy poziom. W niesprzyjających warunkach rynkowych właściciele marek wciąż poszukują nowych rozwiązań. Nowy Ensocoat to nasza odpowiedź wobec ich oczekiwań. Jesteśmy bardzo zadowoleni z uzyskanych rezultatów i pełni entuzjazmu wobec wprowadzenia naszego nowego produktu na rynek.

Testy potwierdzeniem wysokiej jakości

Projekt związany z nową wersją kartonu Ensocoat rozpoczął się na początku 2009 roku. Za pomocą naszej maszyny w fabryce Imatra przeprowadziliśmy szereg testów produkcyjnych, by osiągnąć oczekiwany profil kartonu i jego stałą jakość na całej powierzchni. Jednocześnie prowadziliśmy też testy produkcyjne w ścisłej współpracy z naszymi klientami, wśród których znalazły się czołowe firmy zajmujące się przetwarzaniem opakowań. Ich rezultaty, jak również komentarze ze strony potencjalnych użytkowników, były wyłącznie pozytywne – podkreśla Ari Tanninen, menedżer ds. wsparcia rynkowego Stora Enso Carton Board na obszarze Finlandii.

Nowy karton Ensocat jest już przez nas produkowany na pełną skalę, trafiając na bieżąco do współpracujących z nami firm handlowych – dodaje Tom Carne, menedżer produktu odpowiedzialny za sprzedaż nowej wersji Ensocoat. – Pierwsze opinie ze strony firm poligraficznych są bardzo entuzjastyczne, wszyscy klienci doceniają też wizualną stronę naszego nowego materiału.
W nowym kartonie poprawiliśmy jego właściwości optyczne, takie jak białość, jasność czy niebieski odcień. Nowy Ensocoat oferuje też najlepszą dostępną na rynku gładkość i białość spodniej powierzchni. Z kolei Ensocoat 2S to karton dwustronnie powlekany, przeznaczony do zadrukowywania produktów wymagających pełnego wykańczania po obu stronach – dodaje Tom Carne.

Nowy produkt, nowe logo, szeroka kampania marketingowa

Ensocoat i Ensocoat 2S to wybielane kartony siarczanowe typu SBS, przeznaczone do produkcji opakowań luksusowych (stosowanych w branży kosmetycznej, perfumeryjnej, farmaceutycznej oraz spożywczej), okładek książkowych, broszur, książek telefonicznych i katalogów, a także kart, przywieszek, etykiet, biletów i plakatów. Ensocoat jest dostępny w gramaturach zakresu 170-380 g/m2, Ensocoat 2S – 190-500 g/m2. Oba kartony produkowane są w zakładzie Imatra w Finlandii, przy użyciu maszyny BM2, tej samej, która była wykorzystywana do testów produkcyjnych przez cały okres trwania projektu.
Mając na uwadze specyficzne wymagania ze strony firm poligraficznych oraz przedsiębiorstw z innych branż zainteresowanych nowymi materiałami Stora Enso, magazynowaniem i cięciem kartonów Ensocoat i Ensocoat 2S na arkusze zajmują się należące do firmy wyspecjalizowane europejskie centra usługowe. Ich centralna lokalizacja i moce logistyczne mają zagwarantować zarówno pełną dostępność nowych produktów jak też bezproblemową realizację zamówień, także w całym okresie wymiany dotychczasowych podłoży na nowe kartony.

W związku z pojawieniem się nowej wersji kartonu Ensocoat i zastąpieniem Ensogloss przez markę Ensocoat 2S firma Stora Enso przygotowała szeroko zakrojoną kampanię marketingową. Karton Ensocoat ma nowe logo, a jego wprowadzeniu na rynek towarzyszy specjalna kampania zdjęciowa, którą zaprojektował znany fotograf Andrea Klarin.

Premiera rynkowa nowego kartonu odbyła się podczas targów PCD, odbywających się w Paryżu w dniach 26-27 stycznia. Ensocoat będzie też promowany na wystawie ProSweets w Kolonii, zaplanowanej na 31 stycznia – 2 lutego. Kolejną okazją do jego prezentacji będą październikowe targi Luxe Pack 2010, odbywające się w Monako.


Dodatkowe informacje na temat produktów Stora Enso:
Stora Enso Polska Sp. z o.o.
Ul. ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa
Ewa.Kubicka@storaenso.com
http://www.storaenso.com
Opracowanie merytoryczne informacji (na podstawie materiałów firmy Stora Enso):PAI
Źródło: ''