24 maja w salach Zamku Królewskiego w Warszawie miało miejsce rozstrzygnięcie 8. edycji konkursu Izby Wydawców Prasy na okładkę prasową roku GrandFront 2009. Wśród sponsorów tego wydarzenia znalazła się firma Stora Enso Polska, która ufundowała nagrodę główną dla autora najlepszej – zdaniem jury konkursowego – okładki w grupie czasopism.

Stora Enso wśród sponsorów konkursu  GrandFront 2009


Konkurs GrandFront, zorganizowany już po raz ósmy przez Izbę Wydawców Prasy, to jedna z najbardziej prestiżowych inicjatyw prezentujących najlepsze doroczne osiągnięcia w dziedzinie grafiki prasowej, umożliwiająca wyróżnienie najbardziej twórczych, pomysłowych i profesjonalnych prac. W założeniach organizatorów ma on promować najlepsze rozwiązania związane z redagowaniem graficznym prasy i pokazywać poziom rozwiązań edytorskich stosowanych przez polskie wydawnictwa.

Nagrody w konkursie GrandFront przyznawało 29-osobowe jury, którego pracami kierował Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy. Tradycyjnie podzielono je na dwa rodzaje: GrandFront – dla najlepszej okładki czasopisma i najlepszej strony tytułowej gazety za rok 2009 oraz ArtFront – przyznawanej za pierwsze miejsca w poszczególnych kategoriach (sześciu w przypadku czasopism i trzech w przypadku gazet). Podobnie jak przed rokiem, istniała też możliwość zgłaszania prac do nagrody specjalnej przyznawanej za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie.

Do konkursu GrandFront 2009, odbywającego się pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bogdana Zdrojewskiego, zgłoszono 216 prac, w tym 158 w grupie czasopism i 58 w grupie gazet. Do walki o nagrodę specjalną przystąpiło 18 prac.

Sponsorowaną przez firmę Stora Enso Polska nagrodę główną GrandFront dla najlepszej okładki czasopisma za rok 2009 otrzymał tytuł Beethoven Magazine nr 1/09 wydawany przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena. Autorem projektu okładki był Witold Siemaszkiewicz, zaś wykorzystanego na niej zdjęcia – Anja Feres. Warto dodać, że okładka ta zwyciężyła też w kategorii czasopisma hobbystyczne, w pokonanym polu zostawiając m.in. takie tytuły jak Focus Historia czy National Geographic Polska.
Statuetkę GrandFront 2009 oraz pamiątkowy dyplom dla zwycięzcy w grupie czasopism na ręce Witolda Siemaszkiewicza – autora projektu okładki, przekazali wspólnie Piotr Kuzebski – dyrektor zarządzający Stora Enso Polska i Wiesław Podkański – prezes Izby Wydawców Prasy.

Wszystkie nagrodzone prace można oglądać w ramach wystawy w Zamku Królewskim w dniach 25-28 maja, następnie w sieci telewizyjnej salonów Empik (w dniach 17-30 czerwca) oraz – po raz pierwszy w historii konkursu – w Galerii Foksal 3/5 (również w czerwcu).

Podsumowując udział Stora Enso Polska w roli sponsora konkursu GrandFront, dyrektor zarządzający firmy Piotr Kuzebski powiedział: Było nam bardzo miło po raz kolejny wesprzeć ten niezwykle prestiżowy konkurs, cieszący się niezmienną popularnością wśród polskich wydawców prasowych. W tym roku nasza firma ufundowała nagrodę główną dla zwycięzcy w grupie czasopism – tym samym również chcieliśmy podkreślić, jak ważna jest dla nas obecność przy tej inicjatywie.

Stora Enso, mimo wielu zmian restrukturyzacyjnych, pozostaje czołowym graczem na rynku papierów publikacyjnych, o czym świadczy choćby liczba zgłoszonych i wyróżnionych w tegorocznej edycji konkursu prac wydrukowanych na naszych podłożach. Wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym wydawcom oraz autorom okładek serdecznie gratulujemy. Liczymy jednocześnie, że kolejna edycja konkursu GrandFront spotka się z nie mniejszym zainteresowaniem rodzimych mediów, zwłaszcza, że organizatorzy zapowiadają w nim wiele interesujących modyfikacji.

Dodatkowe informacje na temat produktów Stora Enso:
Stora Enso Polska Sp. z o.o.
Ul. ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa
E-mail: Ewa.Kubicka@storaenso.com
http://www.storaenso.com
Opracowanie merytoryczne informacji:PAI
Źródło: ''