W dniach 22-23 czerwca br. w Paryżu odbyła się wystawa i konferencja MakeUp 2017, poświęcona m.in. zagadnieniom związanym z zastosowaniem kartonu w produkcji opakowań na wyroby kosmetyczne. W dyskusjach „okrągłego stołu”, które towarzyszyły wydarzeniu, udział wzięli m.in. przedstawiciele Stora Enso oraz klienci firmy z segmentu opakowań luksusowych. Na jej stoisku natomiast promowana była nowa wersja kartonu Ensocoat, która niedawno pojawiła się na rynku.

Stora Enso z promocją opakowań wykonanych z kartonu Ensocoat na targach MakeUp 2017 w Paryżu

W pierwszej ze wspomnianych sesji dyskusyjnych pod hasłem „Karton – dlaczego i po co?”, z ramienia Stora Enso udział wziął Hervé Vue – dyrektor sprzedaży. W panelu uczestniczyli także przedstawiciele czołowych firm, zajmujących się przetwórstwem opakowań luksusowych: Cartografica Pusterla, MMP Premium, Autajon Packaging oraz Nortier.

Podczas dyskusji wskazywano na rosnący udział kartonu w produkcji opakowań na wyroby kosmetyczne, m.in. przeznaczone do makijażu i pielęgnacji skóry, na który wpływ, zdaniem jej uczestników, mają następujące trendy:

  • rosnące oczekiwania właścicieli marek względem wartości dodanej oferowanych przez nich produktów, 
  • zapewnienie im odpowiedniej ochrony (także przed podróbkami),
  • wzrost sprzedaży realizowanej przez Internet. 

Podczas panelu próbowano znaleźć odpowiedzi na pytania: jakiego rodzaju innowacje i udoskonalenia są w związku z tym tworzone? Co jeszcze można zrobić, by wesprzeć działania właścicieli marek?

Drugi z paneli dyskusyjnych, również z udziałem przedstawiciela Stora Enso, dotyczył zastosowania kartonu we wszystkich postaciach, w jakich jest on dostępny. Rozmawiano m.in. o technikach przetwórczych gwarantujących najlepszy efekt końcowy, zaprezentowano również najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalające na wyróżnienie się opakowań na półce sklepowej oraz odpowiednie zabezpieczenie znajdujących się w środku wyrobów.

Jednym ze wspomnianych, nowych rozwiązań jest wprowadzona niedawno na rynek przez Stora Enso, udoskonalona wersja kartonu Ensocoat. Miał on swoją oficjalną premierę na targach Interpack 2017, a skierowany jest m.in. do producentów opakowań luksusowych. Wyróżnia się wyższą niż dotychczas białością i jasnością, a w efekcie – atrakcyjnością wizualną. Wytwarzany jest w 100% z włókien pierwotnych, w procesie realizowanym z udziałem bioenergii, co – poza wysoką jakością – wpływa też na jego proekologiczność. 

 

Dowiedz się więcej o Stora Enso

 

Źródło: Stora Enso