Międzynarodowe stowarzyszenie producentów etykiet FINAT ogłosiło konkurs #LABELicious, którego głównym założeniem jest przyciągnięcie nowych, kreatywnych i wysoce zmotywowanych talentów z branży.

Stowarzyszenie FINAT ogłasza konkurs #LABELicious


Inicjatywa powstała w odpowiedzi na wyniki ostatniej branżowej ankiety FINAT Radar, według której, przyciągnięcie wykwalifikowanych pracowników nowego pokolenia jest dużym wyzwaniem.

Konkurs towarzyszy obchodom 60-lecia działalności FINAT, a jego celem jest zwiększanie świadomości studentów i młodych specjalistów w zakresie kreatywności oraz umiejętności technicznych i przywódczych, które pozwalają kształtować przyszłość branży etykiet. Inicjatywa dąży do informowania o ekscytujących wyzwaniach i możliwościach oferowanych przez branżę oraz przekonania studentów i młodych specjalistów, że ich innowacje mogą w znaczny sposób zmienić oblicze tego sektora.

 

Nagrody w ramach konkursu #LABELicious podzielono na trzy kategorie, a każda z nich uwzględnia istotne kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Są to:

  • Wizerunek marki: nagrodzona zostanie praca, która najlepiej wykaże, jak etykiety z elementami wizualnymi marki mogą zapewnić w 2025 roku wspaniałe doświadczenia klientów, przewagę konkurencyjną oraz wartość dodaną dla marki z określonej kategorii produktów.
  • Pomysłowe/inteligentne/wielofunkcyjne etykiety: nagrodzona zostanie praca, która najlepiej wykaże, jak technologia zwiększa wartość etykiet dzięki nowym właściwościom wykraczającym poza elementy wizualne marki.
  • Nieszablonowe myślenie: nagrodzona zostanie praca, która najlepiej wykaże, jak nieszablonowe myślenie, oparte na kreatywnym projektowaniu i wykorzystywaniu technologii, stwarza możliwości nowych zastosowań i przynosi dodatkową wartość w zakresie etykietowania produktów. Uczestnicy mogą również przedstawić swoją wizję przyszłego środowiska pracy w branży etykiet.

 

Obecnie trwają prace nad szczegółami i zasadami konkursu. Celem tej inicjatywy jest przedstawienie rozwoju branży etykiet, podkreślenie, jak istotnym czynnikiem sukcesu marek i powodzenia procesów branżowych są etykiety i powiązane technologie, a przede wszystkim przekonanie młodych talentów o atrakcyjności pracy w branży etykiet.

Stowarzyszenie FINAT zamierza rozwijać ten projekt w obecnym i nadchodzącym roku we współpracy z szerokim gronem partnerów i interesariuszy, w tym firmami produkującymi etykiety, krajowymi stowarzyszeniami, przedstawicielami mediów krajowych i międzynarodowych oraz pracownikami instytucji kształcenia zawodowego i uczelni wyższych.

Jak podkreśla Chris Ellison, prezes FINAT:

- „Z przyjemnością oficjalnie ogłaszamy również nawiązanie współpracy z Labelexpo oraz dołączenie organizacji Labels & Labeling i The Label Academy do grona międzynarodowych partnerów medialnych inicjatywy #LABELicious. Zwycięzcy naszego międzynarodowego konkursu zostaną ogłoszeni podczas targów Labelexpo Europe 2019, na których będzie można odwiedzić specjalny pawilon #LABELicious, w którym przedstawimy wszystkie nagrodzone prace”.

Projekt stanowi potwierdzenie zaangażowania FINAT w rozwój talentów, którego wyrazem było także założenie Klubu Młodych Menedżerów (YMC – Young Managers Club) w ramach obchodów złotego jubileuszu działalności 10 lat temu. YMC działa do dziś i skupia 80 członków, którzy mają dostęp do specjalnych programów umożliwiających rozwój umiejętności menedżerskich, nabywanie nowych doświadczeń oraz nawiązywanie kontaktów z menedżerami innych firm. W dniach 5–7 września w Bukareszcie odbędzie się 5. globalny kongres członków YMC. Najważniejsze kwestie, które zostaną poruszone podczas spotkań, to najlepsze praktyki kadrowe w zakresie zarządzania relacjami wewnętrznymi i siłą roboczą, wyzwania logistyczne oraz przyszłość opakowań z perspektywy właścicieli marek. Wydarzenie jest otwarte zarówno dla członków YMC, jak i innych zainteresowanych osób.

Więcej informacji znajduje się pod adresem www.finat.com/events/finat-5th-ymc-global-congress

 

Więcej informacji o konkursie #LABELicious oraz możliwościach sponsorowania znajduje się pod adresem www.finat.com/news/labelicious-finat-s-campaign-in-search-of-future-label-talents-to-be-launched-end-of-september



O stowarzyszeniu FINAT

Stowarzyszenie FINAT, założone w 1958 r. w Paryżu, a obecnie mające swoją siedzibę w Hadze (Holandia), jest ogólnoświatową organizacją, która zrzesza producentów etykiet samoprzylepnych oraz powiązanych produktów i usług. Skupiające 550 członków w ponad 50 krajach stowarzyszenie FINAT oferuje producentom etykiet i wszystkim dostawcom z branży etykiet liczne możliwości wymiany informacji i nawiązywania międzynarodowych kontaktów. Więcej pod adresem www.finat.com

 

Źródło: FINAT