W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na nowe rozwiązania dla branży opakowaniowej, uwzględniające zadrukowywanie i przetwarzanie podłoży giętkich, kartonowych i tekturowych, firmy Kodak i Bobst podpisały porozumienie o strategicznej współpracy.

Na jego podstawie rozwiązania Kodak do druku cyfrowego zostaną zintegrowane z szerokim portfolio maszyn Bobst, przeznaczonych do produkcji opakowań. Jak wynika z zapowiedzi drugiej z firm, już wkrótce na rynek trafią pierwsze urządzenia marki Bobst wykorzystujące innowacyjną technologię Kodaka.

Elastyczność, czas dotarcia na rynek i redukcja całkowitych kosztów eksploatacyjnych stają się coraz bardziej istotne w codziennej działalności naszych klientów. Aby rozszerzyć możliwości naszego sprzętu do produkcji opakowań, postanowiliśmy połączyć siły z firmą Kodak, która jest znaczącym graczem w dziedzinie druku cyfrowego – mówi Pascal Bobst, CEO firmy Bobst. – Nasze przedsiębiorstwa pracują wspólnie nad innowacyjnymi rozwiązaniami przemysłowymi, które pozwolą wielu klientom rozszerzyć portfolio usług i rozwijać biznes. Z niecierpliwością czekamy na zakończenie fazy badawczo-rozwojowej, by móc przeprowadzić wszechstronne testy nowych urządzeń, a następne – pokazać je światu”.

W branży opakowań firma Bobst jest postrzegana jako dostawca wysokiej jakości rozwiązań, przewidujący i spełniający zmieniające się wciąż oczekiwania klientów z tego segmentu rynkowego – dodaje Antonio M. Perez, prezes i CEO firmy Kodak. – Jej zaangażowanie przy wprowadzaniu na rynek innowacyjnych produktów i baza lojalnych użytkowników, a z drugiej strony – nasza szeroka oferta zaawansowanych rozwiązań, takich jak technologia druku cyfrowego Kodak Stream Inkjet, dają kombinację, która – jak wierzymy – będzie stymulować wzrost i dalszy rozwój zarówno firmy Bobst, jak i całej branży opakowań. Świeżo zawarte porozumienie jest najlepszym dowodem na strategię firmy Kodak w odniesieniu do całego rynku: udoskonalanie technologii poprzez ścisłą współpracę i rozwijanie nowych produktów z korzyścią dla naszych klientów, partnerów oraz nas samych”.

Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna PrintinPoland.com