Kompleksowa obsługa jako szansa na długoterminową współpracę między klientem a operatorem logistycznym - to temat, który stał się przedmiotem wystąpienia firm Ponetex Logistics oraz Pepco Poland na konferencji "Logistyka wokół nas".

Tajniki skutecznej logistyki według Ponetex Logistics i Pepco Poland.
Konferencja "Logistyka wokół nas", organizowana przez Studenckie Koło Naukowe Logistyki AELOGIC działające przy poznańskim Uniwersytecie Ekonomicznym, to cykl wykładów poświęconych zagadnieniom związanym z branżą logistyczną. W czasie dwudniowego spotkania studenci zyskują możliwość poznania kulisów pracy firm logistycznych, stosowanych przez nie rozwiązań, a także problemów, z którymi zmagają się na co dzień. Konferencja to także forum wymiany poglądów, a co więcej - kontaktów pomiędzy studentami a występującymi firmami z branży.



Zbigniew Toczyński, reprezentujący Ponetex Logistics oraz Paweł Piotrowicz z Pepco Poland przedstawili zasady, na jakich powinna odbywać się współpraca pomiędzy klientem a operatorem logistycznym. Firmy te współpracują od 2005 roku, kiedy zakres obowiązków firmy Ponetex Logistics wobec holdingu Pepco opierał się na magazynowaniu, konfekcjonowaniu i dostawach towarów do dyskontów zlokalizowanych na terenie Polski.
Na chwilę obecną usługi, jakie Ponetex Logistics realizuje na rzecz Pepco Poland, to: magazynowanie, konfekcjonowanie i etykietowanie, dystrybucja krajowa i kontrola wydań, transport międzynarodowy, serwis celny, zarządzanie zwrotami i rozliczanie niezgodności, komplementacja i zestawy promocyjne, uzdatnianie, inwentura i raportowanie, zarządzanie surowcami wtórnymi oraz zwrot palet i rozliczanie sklepów.

Celem prelegentów było przedstawienie, jak kompleksowa i sprawna obsługa prowadzi do utrwalenia współpracy biznesowej, a w efekcie powierzenia większego zakresu prac przez zleceniodawcę. Pierwszym krokiem współpracy pomiędzy obiema firmami jest złożenie zlecenia przewozu przez Pepco Poland, które następnie jest potwierdzane mailowo przez firmę Ponetex Logistics.

- Ta forma kontaktu pozwala podjąć realizację zlecenia bez zbędnej zwłoki - mówi Zbigniew Toczyński z Ponetex Logistics. W następnej kolejności zlecenie wędruje do przewoźnika, który odbiera towar od zleceniodawcy i przewozi do magazynów firmy Ponetex Logistics. Po udokumentowanej awizacji Ponetex Logistics przyjmuje dostawę, która po komplementacji i wydaniu, zostaje dostarczona do sklepów Pepco Poland.

- Te kilka, wydawałoby się oczywistych kroków, to ciężka praca całego zespołu osób odpowiadających za drogę towaru od momentu złożenia zamówienia i przybycia na magazyn, do bezpiecznego dotarcia do sklepów. W efekcie ich wysiłków firma logistyczna zdobywa renomę na rynku i może liczyć na pozyskanie tak dużych klientów, jak Pepco Poland - dodaje Zbigniew Toczyński.

Konferencja "Logistyka wokół nas" odbyła się w dniach 25-26 lutego 2010 roku w gmachu poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Obok Ponetex Logistics i Pepco Poland wystąpili m.in.: przedstawiciele Urzędu Miasta Poznania oraz Inspekcji Transportu Drogowego.
Źródło: ''