Branża opakowań charakteryzuje się ogromną konkurencyjnością na rynku. W obecnych czasach zaprojektowanie ciekawego i funkcjonalnego opakowania nie wystarcza, aby zainteresować konsumenta. Na rynku jest tysiące marek i potencjalny nabywca potrzebuje pomocy, by zorientować się we współczesnej kapitalistycznej dżungli. Pomocne są oczywiście reklamy – te na miejskich bannerach, w telewizji, jak i te w formie elektronicznej. Sama reklama nie jest jednak wystarczająca. Jeśli produkt nie jest w stanie wyróżnić się spośród innych - ważne staje się opakowanie.

Targi PCI Days 2019: Istotność w Obudowie

Opakowanie oprócz funkcji ochronnej musi być ladne, kolorowe, mieć ciekawy kształt i formę. Nie bez powodu, około 95% nowych produktów rocznie ponosi porażkę1 – klienci nie mają czasu, energii ani cierpliwości, by badać zalety oraz wady każdego produktu oraz porównywać je ze sobą. Już kilka pierwszych sekund kontaktu z opakowaniem i etykietą decyduje o tym, czy dla klienta produkt jest interesujący i czy chce go zakupić.

Opakowania w przemyśle pełnią kilka funkcji. Pierwszą z nich jest funkcja techniczna. W niej bierze się pod uwagę to, jak łatwy jest produkt w składowaniu oraz transportowaniu. Kolejną funkcją, która nie bez powodu jako pierwsza rzuca się w oczy, jest funkcja estetyczna. Estetyka podlega ocenie wizualnej i to ona przyciąga uwagę klienta. Należy pamiętać także o trzeciej funkcji – ekonomicznej, która przedstawia relację cenową pomiędzy produkcją opakowania, a wytworzeniem samego produktu, który jest wewnątrz. Jak widać, opakowanie jest niezwykle ważne i nie bez powodu, światowy rynek opakowań jest wyceniany na 998 miliardów dolarów i szacowane jest, że będzie stale rosnąć2.

W przemyśle farmaceutycznym opakowanie odgrywa bardzo ważną rolę w dopuszczeniu danego produktu do obrotu. Musi ono być zaprojektowane tak, aby zapewniało pacjentowi maksymalny poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo opakowanie takie musi mieć odpowiednie oznakowania wynikające z wymogów, zawartych w aktach prawnych. Z punktu widzenia logistycznego muszą chronić produkt przed uszkodzeniami podczas magazynowania i transportu oraz przed szeroko pojętymi czynnikami zewnętrznymi. Ich wpływ mógłby zmienić właściwości leków i tym samym sprawić, iż nie byłyby one zdatne do spożycia.

W przemyśle kosmetycznym rola opakowania odgrywa nie rzadko kluczową rolę i to właśnie opakowanie często wpływa na zakup przez konsumenta danego kosmetyku. Wygląd produktów kosmetycznych nieraz zahacza o artyzm i prawdziwe rzemiosło. Nawiązania do sztuki w kosmetyce nie są niczym nowym, ponieważ sztuka kojarzy się z wysoką klasą, a posiadanie kosmetyków wysokiej klasy jest dla każdego kuszące. Branża kosmetyczna tylko zyskuje na tego typu opakowaniach, ponieważ klienci kupują produkty wzrokowo i często używa się kolorystyki typu czerwień, granat, czerń, srebro oraz złoto. Dzięki takim kolorom, klient czuje się luksusowo3.

Trendy w opakowaniach stale się zmieniają a twórcy opakowań ciągle zaskakują nas innowacjami w zakresie designu, funkcjonalności czy zastosowanych materiałów. Wszystko po to, by producenci kosmetyków i leków byli w stanie zaspokoić wymagania przyszłego konsumenta. Nowoczesne rozwiązania technologiczne i aktualne trendy panujące w branży zostaną zaprezentowane na zbliżających się Targach PCI Days 2019

Targi PCI Days 2019 nie skupiają się wyłącznie na opakowaniach. W gronie wystawców nie zabraknie firm, które mają w swojej ofercie surowce, maszyny do produkcji, urządzenia laboratoryjne, urządzenia etykietujące i znakujące, usługi produkcji marki własnej, usługi logistyczne oraz IT.

Merytoryczna strona PCI Days 2019 to kolejny istotny powód, dla którego warto odwiedzić te premierowe targi. Warsztaty i wykłady odbywać się będą bezpośrednio na hali wystawienniczej w Kosmetycznej Strefie Inspiracji i Farmaceutycznej Strefie Inspiracji. 

 

Serdecznie zapraszamy do grona wystawców pierwszej edycji Targów PCI Days 2019, które odbędą się 15 – 16 maja 2019 roku w Warszawie. 

 

Więcej informacji znajduje się na oficjalnej stronie Targów: www.pcidays.pl

 

1  Agencja badawcza AcuPoll
2  Equity Advisors. Raport „Branża opakowań w Polsce 2010-2016 i prognozy 2017-2020”.
3  Świat Przemysłu Kosmetycznego - „Opakowania kosmetyków dla mężczyzn”.

 

Źródło: Wydawnictwo Farmacom