Tegoroczny wrześniowy Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK 2000 w Poznaniu zdominowały opakowania plastikowe i tekturowe. Zakres tematyczny targów objął: opakowania, maszyny i urządzenia pakujące, maszyny do wyrobu opakowań, materiały opakowaniowe oraz logistykę.

Wśród przedstawicieli opakowań na uwagę zasługiwała firma NEFAB EMBALLAGE AB ze Szwecji. Przedsiębiorstwo to jest liderem na rynku opakowań transportowych ze sklejki, przeznaczonych do blachy i stali. Oferta NEFABU obejmuje trzy gałęzie produkcji. NEFAB ExPak to system składanych opakowań eksportowych, NEFAB RePak - opakowania transportowe wielokrotnego użytku i składowania oraz NEFAB PlyPak, czyli opakowania do długiego transportu i składowania.

Na Międzynarodowym Salonie Techniki Pakowania i Logistyki nie zabrakło oczywiście Stowarzyszenia Producentów Palet i Opakowań Drewnianych. Na ich stoisku klienci mogli zapoznać się z pełną ofertą zrzeszonych w Stowarzyszeniu firm. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznej edycji targów TAROPAK. Odwiedziło nas bardzo dużo osób. Udało nam się także nawiązać wiele ciekawych kontaktów, które mam nadzieję zaowocują w przyszłości konkretnymi umowami - powiedział Marian Dobrzyński, prezes zarządu Stowarzyszenia.Zadowolona z targów była również firma Ottensten Polska Sp. z o.o. - Cieszyła nas przede wszystkim liczba odwiedzających. W porównaniu z czerwcowymi targami BUMASZ, to widzieliśmy tu tłumy - powiedział Grzegorz Kotyński, dyrektor firmy. Od września br. Ottensen Polska stała się jednym i wyłącznym przedstawicielem szwedzkiej firmy JOSEF KIHLBERG w naszym kraju. Jest to najstarszy w Europie (działa od 1841 roku) producent szerokiej gamy rozwiązań w zakresie zamykania opakowań. - Oprócz samego przedstawicielstwa przejęliśmy także wszelkiego rodzaju zobowiązania gwarancyjne tej firmy. Nie chcemy aby klienci, którzy wcześniej zaopatrzyli się w wyroby JOSEF KIHLBERG, czuli się pozostawieni bez opieki - zapewnił G. KotyńskiW Polsce przemysł opakowaniowy jest jedną z lepiej prosperujących gałęzi gospodarki. Jego zyskowność wynosi 9 proc. a obroty stanowią 2 proc. PKB. W latach 1992 - 1996 rynek opakowań w Polsce podwoił swoje obroty, które osiągnęły wartość 1,7 mln dolarów. W ciągu najbliższych pięciu lat spodziewany jest dalszy wzrost o 4 - 5 proc rocznie. Obroty światowego handlu opakowaniami szacowane są aktualnie na kwotę około 700 mld dolarów i dlatego przełom XX i XXI wieku bywa nazywany "erą opakowania".