aktualizacja z dnia 28 sierpnia 2002 Już niebawem, w dniach od 10 do 13 września teren Międzynarodowych Targów Poznańskich zamieni się w miejsce spotkań i dialogu przedstawicieli branży opakowaniowej z całego świata. Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK 2002 to specjalistyczna oferta skierowana do wszystkich, których działalność związana jest z szeroko rozumianym przemysłem opakowaniowym, począwszy od materiałów i surowców opakowaniowych, a kończąc na magazynowaniu i działaniach logistycznych.

W ostatnich latach na świecie odnotowano znaczny wzrost produkcji opakowań i rozwój materiałów opakowaniowych. Opakowania wykonywane są z nowoczesnych materiałów zapewniających bezpieczeństwo, stabilność i spełniających wymagania jakościowe i estetyczne. Masowość produkcji i zmieniające się tendencje podyktowane zaostrzonymi normami ekologicznymi będą sprzyjały dalszemu rozwojowi branży. Produkowane opakowania będą jeszcze bardziej funkcjonalne i zaspokoją nowe potrzeby odbiorców.
Targi TAROPAK należą do najdłużej organizowanych w Poznaniu targów specjalistycznych. Ich pierwsza edycja odbyła się w 1973 roku. Obecne – dwudzieste pierwsze targi TAROPAK to najbardziej prestiżowe i największe targi branży opakowaniowej i logistycznej w Europie Środkowo - Wschodniej. Godnym podkreślenia jest fakt, że targi te są członkiem - założycielem COPE – Confederation of Organisers of Packaging Exhibitions, międzynarodowej organizacji zrzeszającej 20 największych organizatorów targów opakowaniowych na świecie.

TAROPAK i POLAGRA FOOD – w jednym miejscu i czasie
Równolegle z targami TAROPAK 2002, w dniach od 10 do 13 września 2002 roku odbędą się Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego POLAGRA FOOD. Komplementarność ofert wystawców targów TAROPAK i POLAGRA FOOD z pewnością przyciągnie rzeszę osób zawodowo związanych z branżą opakowaniową i spożywczą (blisko 80% zapotrzebowania na opakowania generują producenci przemysłu spożywczego).

MIĘDZYNARODOWE ZNACZENIE TARGÓW
TAROPAK to targi, które co roku przyciągają do Poznania rzeszę wystawców z Polski i z całego świata. W tegorocznej edycji swój udział zapowiedziało ponad 650 wystawców z kraju i z zagranicy na łącznej powierzchni wystawienniczej blisko 16.000 m². Zwiedzający będą mogli zapoznać się z ofertą wystawców i firm reprezentowanych z 26 krajów. Swoje osiągnięcia zaprezentuje 413 firm z Polski, 77 z Włoch i 58 z Niemiec. Ponadto w targach wezmą udział wystawcy z Austrii, Belgii, Białorusi, Czech, Danii, Francji, Grecji, Holandii, Hiszpanii, Litwy, Polski, Rosji, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Węgier. Nowością na TAROPAKU jest udział firm z Turcji. Spoza Europy swój udział zadeklarowali wystawcy z Tajwanu, RPA, Izraela i USA.

PROGRAM

PAKSTAR 2002 ROZSTRZYGNIĘTY
Po 30 latach został wznowiony Ogólnopolski Konkurs Opakowań PAKSTAR 2002. Organizatorami Pakstar 2002 są: Krajowa Izba Opakowań, Centralny Ośrodek Badawczo – Rozwojowy Opakowań, i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Honorowy patronat nad konkursem objął Minister Gospodarki. Konkurs ten daje możliwość wyłonienia produktów o najwyższych walorach prezentacyjno–reklamowych i ekologicznych. Laureaci konkursu wezmą udział w Europejskim Konkursie Opakowań "EUROSTAR" oraz Światowym Konkursie Opakowań "WORLDSTAR". Uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień odbędzie się 10 września podczas ceremonii otwarcia Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK 2002. Nagrodzone wyroby będzie można obejrzeć w czasie trwanie targów TAROPAK na specjalnie przygotowanej wystawie w pawilonie 2.

Oficjalnym patronem internetowym konkursu PAKSTAR 2002 jest
vortal www.OPAKOWANIA.COM.PL

Patronat Medialny:
- Magazyn PACKAGING POLSKA
- Miesięcznik Techniczno-Ekonomiczny OPAKOWANIE

III EDYCJA SZTAPLAR SHOW 2002
Widowiskowy pokaz wózków widłowych i konkurs na najlepszy wózek cieszy się od dwóch lat ogromnym zainteresowaniem zwiedzających TAROPAK. Z roku na rok rośnie liczba uczestników. W tegorocznym SZTAPLAR SHOW zapowiedziało swój udział dziesięć firm. Konkurs, który w porównaniu do ubiegłorocznej edycji zostanie poszerzony o nową konkurencję, wywoła z pewnością wiele emocji.

ZŁOTY MEDAL MTP
Po raz ósmy na targach TAROPAK najlepsze wyroby uhonorowane zostaną prestiżową nagrodą – Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich. Nagrodzone zostaną te produkty spośród eksponowanych na targach, które charakteryzują się wysoką jakością, nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi i technologicznymi oraz walorami ekologicznymi, ergonomicznymi i użytkowymi.

OPAKOWANIE A MARKA PRODUKTU
Czym jest opakowanie dla produktu? Jaką powinno spełniać rolę? Jak dostosować opakowanie do jakości produktu? W jaki sposób wykorzystać opakowanie w budowaniu emocjonalnej relacji z klientem ? Konferencja "Pakosfera – efektywne wykorzystanie opakowań w procesie budowania tożsamości marki" będzie źródłem dodatkowej wiedzy i odpowiedzią na wiele pytań oraz wątpliwości. W ramach konferencji poruszone zostaną również następujące zagadnienia: "Wytwarzanie matryc i tłoczników trójwymiarowych do produkcji opakowań" "Cromalin jako standardowy proofing w opakowaniach" Konferencji przez cały czas trwania targów towarzyszyć będzie wystawa "Pakosfera", zlokalizowana w pawilonie 23 B. Przedmiotem wystawy będą projekty opakowań wykonanych przez Studio DN Design Group i innych tworców.

OPAKOWANIE W ZGODZIE Z NATURĄ
Wytwarzane opakowania powinny stanowić minimalne zagrożenie dla środowiska naturalnego. Idealnym rozwiązaniem zapewniającym pełną ekologiczność opakowania jest recykling. Tak ważne zagadnienie będzie tematem następujących konferencji: - "Organizacyjne, prawne, ekonomiczne i techniczne aspekty produkcji wprowadzenia do obrotu, wykorzystania oraz recyklingu opakowań" - "Opakowania a ekologia - współpraca przemysłu z samorządami"

KROK NAPRZÓD W BRANŻY OPAKOWAŃ
"Postęp w rozwoju opakowań żywności", "Zagospodarowanie opakowań poużytkowych w świetle nowych przepisów" - te i inne zagadnienia będą tematem konferencji: "Trendy rozwojowe w dziedzinie opakowań żywności". Konferencja adresowana jest do producentów opakowań i przedsiębiorstw z branży spożywczej.

Organizator:
Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o.
ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań
www.mtp.com.pl
Zespół Organizacji Targów A3
tel. +48 61 869 2419, +48 61 869 2334
fax: +48 61 869 2953
e-mail: taropak@mtp.com.pl
Źródło: ''