W dniach 21-24 września 2004 roku na terenach MTP odbędzie się kolejna edycja targów TAROPAK 2004 - Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki. Po raz pierwszy targi opakowaniowe zostały w Poznaniu zorganizowane w 1973 r. W tym roku już po raz 23 Międzynarodowe Targi Poznańskie organizują w Poznaniu platformę porozumienia dla firm polskich i europejskich - miejsce spotkań nie tylko biznesowych, ale również forum wymiany doświadczeń i informacji na temat oferowanych nowości i tendencji rozwojowych dla branży. Znacznie tegorocznego TAROPAKU podkreśla fakt, ze targi te objął patronatem Pan Premier Jerzy Hausner. Swoją obecność potwierdził również Prezydent Światowej Organizacji Opakowań - Pan Alexis Stassinopoulos.

Rola opakowania w gospodarce rynkowej ulega zmianie. Na początku spełniało głównie funkcję ochronną. Wraz z rozwojem rynku dostrzeżono również jego funkcję marketingową. Opakowanie jest nośnikiem informacji o produkcie, pozwala wyróżnić produkt spośród obfitości dóbr na rynku, jest narzędziem komunikacji społecznej. Dziś pełni również istotną rolę w logistyce towarów. Rozwój opakowań jest ściśle związany z rozwojem całej gospodarki. Wynika to z faktu, że branża ta jest dostawcą dóbr inwestycyjnych dla większości gałęzi przemysłu. Branża opakowań tworzy około 2% polskiego PKB, a wartość tego rynku można szacować na 10,8 mld. złotych. Zdaniem ekspertów, wzrost PKB o 1 punkt procentowy wywołuje wzrost popytu na opakowania o 2 pkt. Notowane w tym roku ożywienie na rynku i prognozowany na poziomie 5 % na ten rok wzrost PKB z pewnością przyczyni się do odczuwalnego wzrostu w sektorze opakowań. Jest to tym bardziej pewne, że naszemu rynkowi daleko do nasycenia opakowaniami, jakie ma miejsce w krajach wysoko uprzemysłowionych. Pomimo wzrostu w ostatnich latach produkcji opakowań w Polsce nadal zużywamy ich dwukrotnie mniej (78,4 kg ) niż mieszkańcy krajów Unii Europejskiej (140 kg).

MIĘDZYNARODOWY SALON TECHNIKI PAKOWANIA I LOGISTYKI

W tegorocznej edycji TAROPAKU swój udział zapowiedziało 650 wystawców z 32 krajów. Wśród wystawców zagranicznych najliczniej będą reprezentowane:

• Niemcy – 65 wystawców,
• Włochy - 61 wystawców,
• Turcja – 18 wystawców,
• Francja – 15 wystawców.

Poza polskimi w TAROPAKU 2004 wezmą udział firmy z Armenii, Austrii, Belgii, Białorusi, Chorwacji, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Korei, Litwy, Niemiec, Portugalii, RPA, Rosji, Słowacji, Sri Lanki, Szwajcarii, Szwecji, Tajwanu, Turcji, Ukrainy, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch.

TEMATYKA

Zakres ekspozycji TAROPAKU 2004 obejmuje najważniejsze obszary branży opakowaniowej zebrane w 4 blokach tematycznych:
• Opakowania – opakowania i pomocnicze środki opakowaniowe, materiały do pakowania i wyrobu opakowań, projektowanie opakowań;
• Maszyny – maszyny i urządzenia pakujące, maszyny do wyrobu opakowań, projektowanie maszyn pakujących;
• Logistyka – sprzęt transportu wewnętrznego, urządzenia gospodarki magazynowej, usługi logistyczne;
• Doradztwo techniczne.

KONFERENCJE, SEMINARIA ,WYDARZENIA

I. POLSKI RYNEK OPAKOWANIOWY - wymiana doświadczeń przedstawicieli branży logistycznej i opakowaniowej w Polsce. W jego ramach odbędą się:
• „Salon Promocyjny” Krajowej Izby Opakowań,
• Sesja promocyjna członków Krajowej Izby Opakowań „Organizacja odzysku i recyklingu”,
• Sesja informacyjna Krajowej Izby Opakowań „System HACCAP w odniesieniu do producentów opakowań żywności”,
• Sesja informacyjne Krajowej Izby Opakowań „Metody oceny ekologicznej opakowań”.
• Seminarium „Opakowania a ekologia” – Narodowy Program Zapewnienia Odzysku Opakowań (NPZOO)
• Konferencja „Śledzenie produktów w łańcuchu dostaw żywności, czyli jak spełnić wymagania Unii Europejskiej”

II. EUROPEJSKI RYNEK OPAKOWANIOWY - w jego ramach odbędą się:
• I-sza Regionalna Konferencja Izb Opakowaniowych z krajów Europy Centralnej i Wschodniej
• Seminarium na temat „Wymagania Unii Europejskiej w odniesieniu do opakowań”,
• Polsko-Ukraińskie Forum Gospodarcze.

III. FORUM POLIGRAFICZNE - spotkanie branży poligraficznej:
• II Konferencja Poligraficzna - „Poligrafia w przemyśle opakowaniowym – kierunki rozwoju, szanse i drogi do sukcesu”,
• Forum Etykietowe - spotkanie firm związanych z rynkiem etykiet samoprzylepnych,
• Warsztaty „Opakowanie od A do Z”.

IV. PREZENTACJA FIRM – LAUREATÓW II OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU OPAKOWAŃ PAKSTAR 2004
V. SZTAPLAR SHOW – redakcja Nowoczesnego Magazynu i Międzynarodowe Targi Poznańskie po raz piąty zapraszają na pokaz wózków widłowych.
VI. WYSTAWA PRAC MŁODYCH PROJEKTANTÓW - wystawa nagrodzonych projektów opakowań wykonanych przez studentów Akademii Sztuk Pięknych.
VII SPOTKANIE ORGANIZATORÓW TARGÓW OPAKOWANIOWYCH – członków Confederation of Organisers of Packaging Exhibitions.
VIII. ZŁOTY MEDAL - nagroda MTP dla najnowocześniejszych, innowacyjnych rozwiązań, produktów wysokiej jakości, o doskonałych walorach estetycznych, ergonomicznych i użytkowych.
IX. ACANTHUS AUREUS - Międzynarodowe Targi Poznańskie nagradzają najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy stoiska. Celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych sprzyjających bezpośredniej komunikacji z rynkiem i pozytywnemu postrzeganiu wizerunku firmy.

Równolegle z targami TAROPAK 2004, w dniach od 21 do 24 września 2004 roku, odbędą się Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego POLAGRA FOOD.

ZWIEDZANIE

Targi TAROPAK 2004 mogą Państwo zwiedzać w dniach 21 – 24 września w godzinach od 9.00 do 17.00.

Ceny biletów wstępu:
Dla publiczności – 25 zł, dla profesjonalistów – 15 zł

Szczegółowe informacje o targach TAROPAK 2004 znajdą Państwo na stronach internetowych www.taropak.pl.
Źródło: ''