21 - 22 października br. w Stałym Centrum Wystawienniczym Packforum firmy Sealed Air Cryovac pod Paryżem odbyło się seminarium "Techniczne Innowacje w Systemie Pakowania Case-Ready", którego celem było zapoznanie specjalistów branży mięsnej z najnowszymi trendami w systemie pakowania Case-Ready. Wydarzenie zgromadziło ponad 100 osób reprezentujących 52 firmy zajmujące się przetwórstwem mięsa, a także detaliczne sieci handlowe z całej Europy oraz z Argentyny, Meksyku i z Australii.

Ken Deasy, Specjalista ds. Rozwoju Rynku Europejskiego z firmy Cryovac, powiedział:
"Od 2001 roku zastosowanie rozwiązań Case-Ready wzrosło z 30 do 43% w dużych sieciach detalicznych. Ten trend na rynku zapoczątkowała właśnie Cryovac." Dzisiaj firma nadal odgrywa w branży kluczową rolę, oferując szeroki zakres rozwiązań opakowaniowych takich jak materiały, maszyny pakujące, a także pełne wsparcie przy testowaniu i wdrażaniu optymalnych systemów.

Interesującym punktem programu była analiza przypadków na rynku europejskim, którą przedstawił Christophe Gottar, Dyrektor ds. Sprzedaży na Europę z firmy Sealed Air Cryovac. "Historie sukcesu szybko docierają do innych producentów. Każda sieć detaliczna odkrywa wymierne korzyści płynące z pełnej implementacji systemu Case-Ready" – wyjaśnił Christophe Gottar. Skorzystały na tym takie firmy jak Marcedona w Hiszpanii, która zaadaptowała opakowania Case-Ready dla całego segmentu mięsnego, co przyniosło jej redukcję kosztów w przeliczeniu na jedno opakowanie oraz lepszą jakość i dłuższą trwałość produktu. Firma Coop ze Szwajcarii do pakowania wszystkich wyrobów mięsnych stosuje system Darfresh® typu "skin", którego zaletą jest ścisłe przyleganie do produktu niczym "druga skóra", co pozwoliło firmie zyskać optymalne wykorzystanie powierzchni sprzedaży oraz włączyć do swojej oferty produkty o dodatkowych walorach, doskonale prezentujące się na sklepowej półce. Sieć Sainsbury’s z Wielkiej Brytanii wybrała specjalne podwójne opakowanie do produktów sprzedawanych detalicznie, aby zapewnić ich najwyższą jakość, indywidualizację wyrobu i oznaczenie marki.
Dla sieci Hypernova w Polsce rozwiązania Case-Ready przyczyniły się do uzyskania produktu o dłuższym okresie trwałości i umożliwiły zastosowanie nowocześniejszej logistyki.

W Meksyku sektor handlu detalicznego odnotowuje gwałtowny wzrost dzięki rosnącemu popytowi ze strony konsumentów na nowocześnie zapakowane wyroby mięsne. Firma RYC Alimentos, wiodący dostawca mięsa do największych sieci detalicznych w Meksyku, pięć lat temu wprowadziła opakowania Cryovac Case-Ready wykorzystując technologię pakowania próżniowego. "Przygotowaliśmy specjalne narzędzia promocyjne, aby jak najlepiej poinformować konsumentów o specyfice takiego sposobu pakowania i jego wielu zaletach" – wyjaśnił Javier Perez, Specjalista ds. Rozwoju Rynku firmy Cryovac w Ameryce Łacińskiej. W efekcie program ten odniósł wielki sukces, co potwierdziły badania pokazujące, że opakowania Case-Ready zaspokajają potrzeby konsumentów w zakresie higieny, świeżości, atrakcyjnego wyglądu wyrobów mięsnych oraz dłuższego okresu trwałości. Seminarium uzupełniły demonstracje najnowocześniejszych systemów opakowaniowych Case-Ready. W Sali Ekspozycyjnej centrum Packforum o powierzchni 2 200 m2 przedstawiono najnowsze pomysły w zakresie systemów oferowanych przez firmę Cryovac. Pokazano także wiele próbek produktów z całego świata, wyeksponowanych niczym w prawdziwym hipermarkecie. Pokaz uświetniły warsztaty "Taste&Test" ("Spróbuj i wypróbuj"), których główną atrakcją była prezentacja systemów Cryovac® Steam Cooking Tray - tacek do gotowania na parze i Cryovac® MicroW-Vac – idealnych rozwiązań do przygotowywania smacznych i wygodnych dań gotowych sprzedawanych w opakowaniach detalicznych.

Tradycyjnie seminarium zakończyła sesja spotkań z ekspertami - "Meet the Experts" będąca okazją do indywidualnych konsultacji ze specjalistami w dziedzinie technologii żywności i rozwiązań opakowaniowych. Według specjalistów system pakowania świeżej żywności Case-Ready jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów samoobsługowej sprzedaży detalicznej z perspektywą rocznego wzrostu na poziomie 15% w ciągu najbliższych pięciu lat. Case-Ready to nie tylko koncepcja sprzedaży i marketingu generująca zyski, która poważnie wpłynie na rynek świeżej żywności w nadchodzących latach. Jest to również dynamicznie rozwijający się sektor, stanowiący technologiczne wyzwanie dla wszystkich jego uczestników.

Zastosowanie opakowań Case-Ready w Europie waha się od 85-93 % w Szwajcarii, Holandii i Wielkiej Brytanii do około 30 % w Hiszpanii, Skandynawii i Francji, i tylko 1,5 % w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.