Tesco zapowiada, że będzie firmą przyjazną dla środowiska. Sieć wprowadza do swoich sklepów reklamówki, które znacznie szybciej ulegają degradacji niż zwykłe "foliówki".

Przedstawiciele Tesco stwierdzili, że nie zrezygnują z rozdawania bezpłatnych torebek, bo klienci się do nich przyzwyczaili. Ekologiczne reklamówki produkuje dla sieci firma CEE Linpac Plactics Production. Podobnie jak zwykłe jednorazówki składają się one z polietylenu, ale zawierają komponent, który gwarantuje, że ulegną rozkładowi w ciągu góra dwóch lat (szacowany czas dekompozycji zwykłej reklamówki to nawet 400 lat).

Eko - reklamówki są o ok. 10 proc. droższe od dotychczas stosowanych. Tesco wprowadzi je do swoich sklepów dopiero wówczas, gdy pozbędzie się zapasów zwykłych toreb foliowych, co nastąpi w ciągu najbliższych kilku tygodni. Rocznie Tesco w Polsce rozdaje swoim klientom 300 mln reklamówek. Od listopada firma będzie proponować klientom wielokrotnego użytku torby z juty. Za taką torbę klient zapłaci tylko raz (kosztują 6,99 zł), a potem będzie mógł ją bezpłatnie wymieniać na nową w każdym sklepie sieci.

Źródło: Wiadomoscihandlowe.pl
Źródło: ''