W tym roku Tetra Pak planuje otworzyć w Rosji trzeci i zarazem największy zakład produkujący opakowania. Koszt inwestycji to około 100 mln EUR. Według zarządu koncernu pozwoli to na podwojenie wielkości dostaw aseptycznych opakowań tekturowych, wykorzystywanych przez producentów mleka, soków i wina.

Połowa sprzedawanych w Rosji opakowań tekturowych trafia na rynek soków, 25% to kartony do mleka, 15% - do innych przetworów mleczarskich. Resztę stanowią opakowania do wina czy produktów dla dzieci. Według danych Tetra Pak, 40% produkowanego w Rosji mleka nie jest pakowane. Świadczy to o dużym potencjale wzrostu w tym segmencie.

Na rynku soków firma chce osiągnąć wzrost sprzedaży poprzez ścisłą współpracę z producentami, oferowanie nowych rozwiązań i wdrażanie wspólnych programów marketingowych. W przypadku rynku wina Tetra Pak również widzi dobre perspektywy rozwoju. W wielu krajach w segmencie wina stołowego udział tekturowych opakowań sięga nawet 80%. W Rosji rynek ten dopiero rozwija się, lecz w ostatnich 2-3 latach, sprzedaż wina w opakowaniach tekturowych podwoiła się. Rosja jest obecnie siódmym co do wielkości rynkiem dla Tetra Pak, jednak w ciągu najbliższych kilku lat będzie mogła przesunąć się na czwartą pozycję.

Źródło: www.tetrapak.com
Źródło: ''