Varvaglione 1921 to rodzinna firma, łącząca tradycyjne podejście ojca do produkcji wina i innowacyjne podejście córki do marketingu i strategii budowania marki. Historia winiarni Varvaglione sięga wstecz cztery pokolenia. Najstarsze beczki są datowane na rok 1921.

Varvaglione: tradycyjnie produkowane wino, nowoczesne etykiety

 

Najważniejsze informacje: 

  1. Nowa gama win i innowacyjny projekt etykiet zmieniły Varvaglione w jedną z najszybciej rozwijających się firm w Europie.
  2. Organiczne wina Varvaglione zdobią etykiety UPM Raflatac z bawełnianą teksturą.
  3. Firma Varvaglione dba o zrównoważony rozwój, poddając odpady z podkładów etykiet recyklingowi w ramach programu RafCycle®.

 

Firma Varvaglione została oficjalnie założona pod koniec 1950 roku, po zakończeniu II wojny światowej. W tym czasie firma Varvaglione zaczęła sprzedawać vino sfuso (dosłownie wino luzem), sprzedawane na litry, bez butelek. Na początku XXI w. nastąpiła zmiana formy sprzedawanego wina z vino sfuso na wino butelkowane.

 

Varvaglione: tradycyjnie produkowane wino, nowoczesne etykiety

Marzia Varvaglione, była zawodowa koszykarka, dołączyła do rodzinnej firmy w wieku 24 lat

 

Etykiety przykuwają wzrok, a sprzedaż wzrasta

Ojciec rodziny Varvaglione, Cosimo, zajmuje się obecnie produkcją wina, a jego córka, Marzia pełni rolę kierownika ds. rozwoju biznesu. Swoim innowacyjnym podejściem doskonale uzupełnia ona uznane i tradycyjne techniki produkcji wina stosowane przez ojca.

W najnowszej linii win Varvaglione, 12 e mezzo, na butelkach z organicznym winem umieszczono przyciągające wzrok etykiety UPM Raflatac. Ta linia win przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, zmieniając firmę w jedną z najszybciej rozwijających się w Europie.

Etykietę wina organicznego Primitivo zdobią dzikie kwiaty, kilka wytłaczanych pszczół w przyjemnym w dotyku lakierze. Natomiast etykieta białego wina z tej linii ma lśniące motyle latające wśród białych kwiatów.

Przykuwające wzrok etykiety lżejszych win 12 e mezzo firmy Varvaglione 1921 spotkały się ze sceptycznym, a nawet krytycznym przyjęciem przez społeczność winiarską. Jednak w 2017 r. winiarnia sprzedała niemal 4 miliony butelek win z tej gamy.

- „Etykieta odgrywa istotną rolę, zachęca do zakupu” - wyjaśnia Fabio Cascione, dyrektor ds. sprzedaży zagranicznej w firmie Varvaglione.

- „12 e mezzo stanowi istny przełom w porównaniu z tradycyjnymi etykietami win - mówi Marzia. - Chcieliśmy mieć pewność, że wino będzie cieszyć wszystkie zmysły, w tym dotyk i wzrok”.

 

Recykling odpadów z podkładów etykiet w ramach programu RafCycle®

Marzia uważa kwestię estetyczną za bardzo istotną, jednak równie ważny w jej strategii jest zrównoważony rozwój. Z tego powodu firma Varvaglione dołączyła do innowacyjnego programu recyklingu firmy UPM Raflatac – RafCycle. Pozwala on firmie Varvaglione zmniejszyć produkcję odpadów przez świadczenie usług z zakresu recyklingu podkładów etykiet po naklejeniu etykiet na butelki.

Do 2019 r. Marzia planuje przejść na zasilanie działalności firmy energią słoneczną. Następnie chce osiągnąć całkowicie zrównoważony rozwój, korzystając z usług takich jak RafCycle i zwiększając produkcję produktów organicznych.

Jest przekonana, że dzięki połączeniu wiedzy i zaufanych metod swojego ojca z zakresu produkcji wina oraz jej własnego innowacyjnego podejścia do kwestii reklamy i budowania marki, firma nie przestanie się rozwijać.

 

Dowiedz się więcej

 

Źródło: UPM Raflatac