Grupa Carlsberg wprowadziła na rynek duńskie piwo Vintage 3. Jest to trzecia i ostatnia edycja najbardziej luksusowej trylogii piwnej na świecie – trylogii, która stanowi połączenie browarnictwa najwyższej próby z innowacyjną sztuką.

Vintage 3 - najbardziej ekskluzywne piwo świata wyznacza trendy
Sześciu piwowarów Carlsberga z Norwegii, Francji, Wielkiej Brytanii oraz Danii, pod kierunkiem mistrza browarnictwa Morten Ibsena z Browaru Jacobsen, opracowało piwo Vintage 3, kolejną niezwykłą edycję trylogii Carlsberga.

Równocześnie, trzech artystów – Kaspar Bonnén i dwóch wybranych twórców z projektu Radiant Copenhagen – zaprojektowało sześć unikalnych etykiet, przedstawiających wizję Miasta Carlsberg.

Sześć etykiet z Miasta Carlsberg
Trylogia marki Vintage to nie tylko stworzenie wyjątkowego piwa, ale również wyjątkowej oprawy w postaci unikatowej butelki. „Piwo Vintage 3 zostało stworzone także po to, by dostarczać wspaniałych doznań artystycznych.
„Żadne inne etykiety nie mogą się równać z tymi marki Vintage, zarówno pod względem wykorzystanych materiałów, jak i formy. Bawimy się tu koncepcją przestrzeni i czasu, fikcją i rzeczywistością, jednocześnie wplatając w to opowieść o Mieście Carlsberg” - mówi Kaspar Bonnén, jeden z trójki artystów, którzy ozdobili około 1000 butelek.

Artyści, wśród których są Anders Bojen i Kristoffer Ørum, uczynili Miasto Carlsberg centrum fikcyjnej opowieści, przedstawionej na etykietach, która mówi o odległej przyszłości lub przeszłości, która nigdy nie miała miejsca. Na etykietach widnieje Wieża Carlsberg z 1914 r., ambitny projekt budowlany, którego J.C. Jacobsenowi nie udało się zrealizować przed śmiercią, natomiast etykieta „Kopuła Carlsberg” przedstawia kopułę wzniesioną nad Miastem Carlsberg w 2047 r., wyróżniającą ją spośród otoczenia.

Etykiety są dziełami sztuki koncentrującymi się na motywie Miasta Carlsberg, jednocześnie ukazującymi horyzont czasowy, który wybiega w przyszłość – jak ma to miejsce w wypadku marki Vintage 3.

Do projektowania etykiet artyści wykorzystali mapy o znacznie większym stopniu szczegółowości niż te, które są dostępne w internecie. Wykorzystano m.in. mapy firmy COWI A/S, jednego z czołowych światowych dostawców szczegółowych zdjęć lotniczych i map cyfrowych.

Cena
A cena? 2010 duńskich koron (czyli ok. 1050 zł) za butelkę 37 cl. „Bo w smaku jest cudowne jak brzmienie głosów anielskich” - mówi nieskromnie mistrz browarnictwa Morten Ibsen.

Dzięki trylogii Vintage, browar Jacobsen stworzył serię piwną, która przekracza granice tego czym piwo jest i czym piwo może się stać.


Źródło: ''