Polacy coraz chętniej kupują piwo w puszkach. W II kwartale 2006 roku było to 39 proc. ze sprzedanych 9,4 mln hektolitrów. Rok wcześniej piwa puszkowego było 36 proc.

Jak poinformował Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) w komunikacie dostarczonym dziennikarzom na konferencji prasowej, sprzedaż piwa w Polsce w II kwartale 2006 roku wzrosła o 6,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2005 roku i wyniosła 9,4 mln hektolitrów.

Po pierwszym półroczu 2006 roku sprzedaż piwa wzrosła o 5,5 proc. w porównaniu z I połową 2005 r., do 15,3 mln hektolitrów. Jak powiedziała PAP Danuta Gut z ZPPP, udział piwa w puszkach w ogólnej konsumpcji rośnie w Polsce już od kilku lat.

Gut przypomniała, że na początku tego roku branża szacowała, że przyrost sprzedaży piwa o 2-3 punkty procentowe będzie zadowalający. Jednak wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu, a zwłaszcza w drugim kwartale, pozwalają na nieco wyższe oczekiwania. "Wynik za cały rok rzędu 3-4 proc. byłby dla branży całkowicie satysfakcjonujący" - powiedziała Gut, zastrzegając, że są to bardzo przybliżone prognozy, nie uwzględniające danych z bardzo upalnego lipca.

"Najlepszym dyrektorem sprzedaży jest w browarach pogoda" - powiedziała Gut. Jej zdaniem wraz z dobrą koniunkturą gospodarczą rośnie siła nabywcza konsumentów piwa, a tej wiosny do wzrostu spożycia przyczyniły się mistrzostwa świata w piłce nożnej. Branża piwowarska odprowadziła do budżetu państwa z tytułu akcyzy na piwo ponad 1,2 mld zł, poinformował ZPPP.

Źródło:
Źródło: ''