15 maja br. w Chicago (USA), podczas wieczornej gali odbywającej się w ramach dorocznego szczytu światowej organizacji przemysłu opakowaniowego - WPO (Word Packaging Organisation), uroczyście rozdano statuetki i dyplomy WorldStar 2006 za najlepsze opakowania, które pojawiły się na światowych rynkach w ubiegłym roku. W gronie laureatów tego prestiżowego międzynarodowego konkursu branżowego znalazła się firma AGROS NOVA Sp. z o.o. wspólnie z O-I (Owens – Illinois) Polska, uhonorowane w kategorii „Żywność”.

Nagrodzone światowym trofeum opakowanie produktu ŁOWICZ CZEKO DŻEMI to szklany słoiczek, idealnie dopasowany do dziecięcej rączki, pokryty kolorową folią termozgrzewalną. Jurorzy docenili zarówno oryginalny i funkcjonalny kształt słoiczka, umożliwiający łatwe chwytanie słoika przez dziecko, jak też efektowną szatą graficzną, która w połączeniu z zaletami termokurczliwej etykiety i zmodernizowanym kształtem słoika, decyduje o walorach prezentacyjno-reklamowych.

Koniecznym warunkiem umożliwiającym Agros Nova i O-I ubieganie się o tytuł WorldStar było zwycięstwo w krajowym konkursie Pakstar 2006, zorganizowanym przez Centralny Ośrodek Badawczo- Rozwojowy Opakowań (COBRO), Krajową Izbę Opakowań (KIO), Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz serwis branżowy: opakowania.com.pl., pod honorowym patronatem Ministerstw Gospodarki.

WorldStar dla Agros Nova i O-I to pierwsza nagroda w kategorii „Żywność” dla polskiego opakowania w historii światowego konkursu, który w bieżącym roku będzie miał swoją jubileuszową, dziesiątą edycję. Obok Agros Nova i O-I WordStar 2006 zdobyły trzy polskie firmy opakowaniowe: Goodwell Polska Sp. z o.o, Max-Box s.c. – w kategorii: „Inne” oraz Heinz Glas Działdowo – w kategorii: „Zdrowie i uroda”. W edycji z 2004 r. laureatami konkursu byli również krajowi producenci: Ecolean Poland, Hartmann Polska i Marma Polskie Folie.



Nagrody WorldStar przyznawane są od 1998 r, aktualnie w siedmiu kategoriach: Żywność, Napoje, Zdrowie i Uroda, Elektronika, Gospodarstwo Domowe, Farmaceutyki oraz Inne. Celem konkursu jest wyróżnienie i promocja najbardziej innowacyjnych, funkcjonalnych i estetycznych opakowań, optymalnie zaspokajających potrzeby użytkowników oraz potrzeby marketingowe producentów. Historia konkursu najlepiej ilustruje postęp, jaki dokonał się w ostatniej dekadzie w zakresie standardów, wzornictwa, materiałów i technik opakowaniowych na świecie.



Agros Nova Sp. z o.o. to jedna z największych polskich firm spożywczych, lider przetwórstwa owocowo-warzywnego. Jest właścicielem siedmiu znanych i lubianych marek: Łowicz, Fortuna (Karotka), Garden, Pysio, Tarczyn, DrWitt i Krakus. Zajmuje pierwsze miejsce na polskim rynku pod względem sprzedaży produktów dżemowych i sosów gotowych, drugie – w sprzedaży soków, nektarów i napojów niegazowanych, zup gotowych (tzw. mokrych) oraz koncentratów pomidorowych. Posiada trzy zakłady produkcyjne i zatrudnia w całej Polsce ok. 2 tys. osób. Jej właścicielem jest inwestor branżowy - SONDA SA.

O-I (Owens Illinois) Polska to oddział międzynarodowego koncernu, który jest obecnie światowym liderem w zakresie produkcji opakowań szklanych. Na pięciu kontynentach zatrudnia blisko 30 tys. osób i posiada ponad 100 zakładów produkcyjnych. Historia firmy sięga 1903 r., kiedy jej założyciel Michael J. Owens wynalazł pierwsze na świecie urządzenie do automatycznej produkcji butelek.

WPO (Word Packaging Organisation) to ogólnoświatowa pozarządowa, niedochodowa federacja zrzeszająca narodowe i regionalne stowarzyszenia, izby gospodarcze, instytuty badawcze działające w branży opakowaniowej z siedziba w Sztokholmie. Została założona w Tokio w 1968 r. Jej polskim członkiem jest Centralny Ośrodek Badawczo – Rozwojowy Opakowań (COBRO).


Źródło: ''