Czteryczwarte Brand Design stworzyło projekt limitowanej edycji napojów marki Fortuna (Agros-Nova). Charakterystyczne opakowania z motywem egzotycznej maski właśnie wchodzą na rynek.

Wyjątkowa linia opakowań Fortuny inspirowana Ameryką Południową i Afryką zaprojektowana
Zadaniem Czteryczwarte było zaproponowanie wyrazistego konceptu opakowań dla dwóch smaków inspirowanych Ameryką Południową i Afryką. Integralną częścią procesu projektowego była także kreacja nazw. Produkty będą sprzedawane w dwojaki sposób: osobno oraz jako duo-packi.

Z tego względu istotnym wyzwaniem było znalezienie pomysłu umożliwiającego stworzenie pary – spójnego jako całość, a zarazem pozwalającego na łatwe zdekodowanie znaczenia i rozróżnienie smaku.

Finalnie firma Agros-Nova, właściciel marki Fortuna, zdecydowała się na linię graficzną "Fortuna Maski" oraz smaki o nazwie Amazonia (guawa, pomarańcza, banan) i Africana (pomarańcza, ananas, papaja).

Nowe smaki Fortuna dostępne są jako edycja limitowana. W związku z tym projektantom z Czteryczwarte zależało na znalezieniu pomysłu, który podkreśli tę wyjątkowość i silnie wyróżni linię na półce soków i napojów. Wybrany koncept graficzny zdecydowanie spełnia te cele.

– Z założenia maska jest czymś, co udaje twarz, dlatego silnie przyciąga uwagę odbiorcy. Stanowi duży, wyrazisty symbol, łatwy do odczytania jako związany z rdzennymi kulturami południowo-amerykańskimi i afrykańskimi. W naszych poszukiwaniach staraliśmy się uniknąć zbyt banalnych symboli turystycznych, takich jak piramidy czy słonie. Pragnęliśmy odwołać się do bardziej wiarygodnych i inspirujących motywów etnicznych, szukając czegoś, co można nazwać sercem tych kultur, a co równocześnie może wprowadzać skojarzenia z esencjonalnością smaku – powiedział Michał Ociesa, senior designer w Czteryczwarte Brand Design.

FORTUNA należy do najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawanych marek soków na polskim rynku. Istnieje od 1991 r. Agros-Nova, właściciel marki Fortuna, to wiodący producent żywności w Polsce, największy przetwórca owoców i warzyw. Do grupy biznesowej Agros-Nova należą, obok Łowicza, znane marki: FORTUNA (KAROTKA), GARDEN, TARCZYN, PYSIO, DRWITT, KRAKUS, KOTLIN i WŁOCŁAWEK. Agros-Nova ma na swoim koncie wiele nagród i wyróżnień.

Źródło: ''