Wyjątkowość wcale nie musi być kosztowna, coraz częściej zależy jedynie od kreatywności. Nowoczesne technologie drukowania etykiet samoprzylepnych umożliwiają produkcję nawet najbardziej skomplikowanych projektów.

Wyróżnij się... ekskluzywne etykiety na szkło
Funkcje. Tradycyjnie na szklanym opakowaniu pojawia się papierowa etykieta. Czy jednak tradycyjne myślenie pozwoli podbić serca nowych konsumentów? Czy wyróżnia produkt na półce? Przecież oprócz przechowywania towaru opakowanie, w tym etykieta, spełnia funkcję marketingową. Im lepiej zaprojektowane, im ciekawiej wykonane, tym łatwiej przyciąga wzrok potencjalnego nabywcy, a w efekcie pomaga sprzedać towar.

Trendy. Według badań przeprowadzonych w 2008 r. na zlecenie firmy Fasson Avery Dennison tradycyjne etykiety papierowe coraz częściej są wypierane przez ich samoprzylepne konkurentki drukowane głównie techniką fleksograficzną. Najczęściej nowoczesne etykiety pojawiają się najpierw na produktach premium zauważa Irina Ivanowa, Business Development Manager Food in Eastern Europe w firmie Fasson Avery Dennison – Już teraz producenci piw, win i innych alkoholi chętnie zastępują klasyczne etykiety papierowe klejone na mokro eleganckimi etykietami foliowymi. Powoli ta tendencja zauważana jest również na rynku spożywczym. Droższe artykuły, takie jak: wykwintne marynaty, konfitury czy sosy sprzedawane w słoiczkach coraz częściej oznakowane są etykietą samoprzylepną, często przeźroczystą. To prosty i wcale już nie tak drogi sposób, by wyróżnić produkty o wyższej jakości – dodaje Ivanowa.

Możliwości. Sławomir Perwejnis, prezes wrocławskiej drukarni ORION zauważa – Etykiety samoprzylepne, ze względu na bardziej zaawansowane metody drukowania i lepszej jakości materiały wierzchnie stwarzają zupełnie nowe możliwości produkcyjne. Według niego fleksografia pozwala na:

• różnorodność technik dekoracyjnych, wykorzystanie rozmaitych surowców ozdobnych do produkcji np.: papiery czerpane, folie metalizowane, folie ultra clear o wysokiej przezroczystości pozwalające uzyskać aktualnie bardzo pożądany efekt nadruku bezpośrednio na opakowaniu „NO LABEL LOOK”;
• szeroka gama klejów pozwalających aplikować etykiety na wszelkiego rodzaju podłożach i kształtach
• poprawę wyglądu etykiety: większy połysk, intensywniejsze kolory, błyszczące lakiery itd.;
• zmniejszenie rozmiarów etykiety (często etykiety klejone na mokro muszą być aplikowane jak owijka z zakładką, samoprzylepna może być krótsza);
• wygodniejszy, czystszy i mniej awaryjny proces aplikacji etykiet, oszczędność czasu, niższe koszty aplikacji tańszy serwis maszyn etykietujących;
• efektywniejszą ochronę środowiska poprzez użycie cieńszych materiałów, produktów z recyklingu oraz podkładów poliestrowych.
Korzyści. Wskazane możliwości w jasny sposób przekładają się na korzyści. Po pierwsze, etykiety samoprzylepne znacznie poprawiają widoczność produktu na półce, a tym samym zwiększają jego konkurencyjność wobec sąsiednich artykułów. Po drugie klasa opakowania i etykiety wpływa również na postrzeganie jakości samego produktu, a nawet marki. Ponadto koszt etykiet samoprzylepnych w dłuższej perspektywie nie wpływa na wzrost jednostkowej ceny produktu, a może znacząco przyczynić się do zwiększenia jego sprzedaży. Iryna Ivanowa podaje przykład z rynku amerykańskiego. – Firma KRAFT, wprowadziła na dressingi samoprzylepne, eleganckie etykiety z przeźroczystej folii. Dające efekt „NO LABEL LOOK” etykiety umożliwiają klientowi obejrzenie zawartości opakowań a tym samym możliwość sprawdzenia wizualnej jakości wyrobu. Jak wykazały badania, w ciągu pierwszego roku sprzedaż tych konkretnych sosów wzrosła o 15,8 %.

Warto więc pomyśleć o zmianach i wyróżnić swoje produkty już teraz. Zyskamy nie tylko zwiększając sprzedaż naszych produktów, ale również wzmacniając swoją pozycję wśród konkurencji i budując swój wizerunek jako firmy, która kreuje nowoczesne rozwiązania.