Światowy popyt na zakrętki i zamknięcia ma zwiększać się do roku 2009 w rocznym tempie 4,8% do wartości 25,9 mld USD, co odpowiada 1,4 bilionom sztuk. Coraz szybszy wzrost gospodarczy i rosnące dochody ludności wspierać będą rozwój rynków różnych nietrwałych dóbr konsumpcyjnych, zwłaszcza w gospodarkach rozwijających się, na czym korzystać będą między innymi rynki zamknięć i innych materiałów opakowaniowych.

Sprzedaż zakrętek i zamknięć zyskiwać będzie też z powodu większego ich zużycia do opakowań które tradycyjnie nie posiadały zamknięć, choć rozpowszechnienie puszek metalowych na napoje, opakowań giętkich i butelek do wielokrotnego użytku ograniczać będzie potencjalne zyski. Zamknięcia z tworzyw nadal wypierać będą tradycyjne metalowe i (w coraz większym stopniu) korkowe, czemu sprzyjać będzie postęp w technologii i trwające przechodzenie z opakowań szklanych na tworzywowe i tekturowe w takich dziedzinach jak napoje bezalkoholowe i lekarstwa. Te i inne tendencje zaprezentowano w nowym opracowaniu firmy Freedonia Group.

Ponadprzeciętny wzrost spodziewany jest na rynkach rozwijających się, zwłaszcza w Azji. Na czele do roku 2009 będą Chiny, wyprzedzające USA jako największy rynek zamknięć na świecie pod względem ilościowym. Perspektywy dla USA, których rynek stanowi jedną czwartą światowego rynku zakrętek i zamknięć, są na ogół korzystne, natomiast na dojrzałych rynkach Europy Zachodniej i Japonii wzrost będzie wolniejszy.

Napoje pozostaną dominującym rynkiem dla zamknięć i zakrętek i zapewniać będą dwie trzecie popytu ilościowego w roku 2009. W sektorze napojów największy wzrost spodziewany jest w sektorze wyrobów nietradycyjnych takich jak napoje sportowe i mleka smakowe. Znaczący wzrost oczekiwany jest też na rynku wyrobów chemicznych, takich jak kosmetyki, wyroby toaletowe i środki czystości, który szybko rozwija się i staje się jednym z najintensywniejszych użytkowników opakowań w krajach rozwijających się.

Dzięki polimerowym barwnikom do polipropylenu ClearTint opracowanym przez firmę Milliken Chemical, zakrętki do butelek z napojami, zwykle uważane za zwykły element towaru, mogą stać się wartościowym składnikiem podwyższającym estetykę butelki poprzez albo naśladowanie barwy napoju albo barwy firmowej w przeźroczystym PP. Na bazie tej estetycznej zalety jeden z producentów napojów stworzył serię przeźroczystych i przeświecających zakrętek do wody mineralnej, napojów bezalkoholowych i innych napojów butelkowanych. Ich wzornictwo, które obejmuje zastosowanie barwników ClearTint, stanowi oczywistą, bezpośrednią, a jednocześnie prostą innowację na rynku na którym istotne znaczenie ma wygląd i marka.

W przeszłości zakrętki te były wykonywane z aluminium lub PP ze stałymi pigmentami, przez co były one zupełnie nieprzeźroczyste. Nowe barwniki polimerowe dają projektantom szerokie możliwości podkreślenia przeźroczystości PP czystymi barwami. Kolorowe zakrętki nie tylko dają nowe możliwości wzornicze, ale są one również bardzo funkcjonalne. W porównaniu do obecnych zakrętek aluminiowych oferują one więcej korzyści. Po pierwsze nie są potrzebne środki smarne ani inne dodatki do materiału używanego na uszczelki. Po drugie zapewniają one lepszą ochronę przed substancjami lotnymi i zapachami z zewnątrz niż zakrętki aluminiowe. Pomaga to zachować oryginalny smak nawet gdy butelki przechowywane są w niesprzyjającym otoczeniu. Ponadto PP ma istotne zalety mechaniczne i zabezpiecza wylot butelki. Materiał absorbuje każde przypadkowe uderzenie w zakrętkę butelki zanim produkt znajdzie się w punkcie sprzedaży.

Co więcej, użytkownikom łatwiej jest odkręcać zakrętki polipropylenowe niż aluminiowe. Ergonomię zakrętek poprawiono dodatkowo poprzez uformowanie karbów na ich bokach. Dzięki temu zakrętki łatwiej się chwyta i minimalizuje się możliwość poślizgu podczas odkręcania. Kolorowe zakrętki barwione materiałem ClearTint wytwarza się przez wtryskiwanie. Ten powtarzalny, wydajny proces wymaga niewielu czynności konserwacyjnych i zapewnia jednorodne wyroby o nie zmieniających się w czasie produkcji wymiarach.