Zysk netto Rexam, największego na świecie producenta puszek do napojów, wzrósł w I półroczu o 71 proc. do 125 mln GBP (718 mln zł). Sprzedaż wzrosła o 18 proc. do 1,85 mld GBP.

Poprawa wyników to skutek wzrostu zamówień oraz obniżenia kosztu dostaw aluminium. Brytyjska spółka płaci rocznie ponad 1 mld GBP za aluminium.

Zysk netto Rexamu wzrósł w I półroczu o 71 proc., do 125 mln GBP (718 mln zł). Sprzedaż wzrosła w tym samym czasie o 18 proc., do 1,85 mld GBP. Profity spółki rosną wraz z zamówieniami. Rexam zwiększył sprzedaż puszek o 11 proc., dzięki czemu zredukował negatywny wpływ rekordowych cen aluminium. Cena surowca, który stanowi ponad 1 mld GBP kosztów w rocznym bilansie spółki, wzrosła o ponad 30 proc. Rexam zdołał jednak wynegocjować z dostawcami takie warunki, które pozwoliły mu obniżyć koszt aluminium w I półroczu o 14 mln GBP. Spółka zapowiedziała, że będzie w 2007 r. negocjować nowe warunki dostaw metalu. Zapewniła, że nie będzie szukała jego zamienników.

Rexam specjalizuje się w opakowaniach kosmetyków, leków i produktów żywnościowych. Jest największym na świecie producentem puszek do napojów.

Rexam, którego klientami są m.in. Coca-Cola i Heineken, zapowiedział budowę za 73 mln USD fabryki puszek w Rosji. Produkcja ma ruszyć na początku 2008 r. Rok wcześniej ma rozpocząć produkcję nowy zakład w Brazylii, którego budowa pochłonie 33 mln USD.

Obroty Rexamu w zeszłym roku wyniosły 3,1 miliardów funtów. Większość dochodu generuje produkcja puszek. W listopadzie zeszłego roku Rexam za 143 miliony funtów zakupił Amerykańską grupę Precise Technology. Dzięki temu na tym ogromnym rynku ma wysoką pozycje w zakresie opakowań produktów farmaceutycznych.

Źródło: Puls Biznesu, Rexam
Źródło: ''