Altavia Polska, na zlecenie sieci Carrefour Polska, przeprowadza projekt zmiany układu graficznego elementów opakowań. Projekt dotyczy kilkunastu linii produktowych marki własnej Carrefour. Na półkach sklepowych już można zobaczyć nowe opakowania, a w ciągu najbliższych miesięcy dołączy do nich kolejna partia. Zmiany związane są m.in. z wprowadzeniem przez Carrefour w Polsce systemu SENS, czyli Uproszczonego Systemu Znakowania Żywności - innowacyjnego sposobu przekazywania klientom informacji żywieniowych na opakowaniach.

Altavia przeprowadza rebranding opakowań produktów marki własnej Carrefour

Altavia Polska, na zlecenie Carrefour Polska, pracuje właśnie nad wymianą szaty graficznej opakowań kilkunastu linii produktowych marki własnej zgodnie z centralnymi założeniami Carrefour.

Są to m.in. opakowania:

  • produktów słodkich, takich jak chałwy, ciastka, drażetki, miody,
  • bakalii suszonych (15 rodzajów),
  • dodatków do ciast,
  • świeżych dań, takich jak naleśniki czy pierogi,
  • chlebów pełnoziarnistych,
  • produktów chemii gospodarczej, takich jak płyny czyszczące,
  • odświeżaczy powietrza,
  • papierów toaletowych,
  • ręczników papierowych,
  • pasztetów sojowych,
  • produktów z serii „Bio”, takich jak syrop z agawy, 
  • kawy. 

Równolegle Altavia projektuje także nowe opakowania dla całej gamy chusteczek higienicznych marki własnej Carrefour, które dodatkowo w okresie zimowym pojawią się w specjalnej oprawie świątecznej. Produkty w nowych opakowaniach będą pojawiały się na półkach sklepowych Carrefour do końca bieżącego i na początku przyszłego roku.

Rebranding opakowań związany jest zarówno z wprowadzaniem systemu znakowania SENS, jak i realizacją nowych wytycznych międzynarodowych sieci Carrefour.

Docelowo na wszystkich opakowaniach spożywczych produktów marki własnej Carrefour mają znaleźć się oznakowania SENS (pierwsze pojawiły się jesienią ubiegłego roku).

SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Żywności (z fr. Système d’Étiquetage Nutritionnel Simplifié) jest innowacyjnym sposobem przekazywania klientom informacji żywieniowych. Został stworzony, aby pomóc konsumentom w dokonywaniu świadomego wyboru produktów, a przez to ułatwić im układanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS powstał we współpracy Grupy Carrefour z francuskim środowiskiem naukowym, a Polska jest pierwszym krajem, w którym ten system jest wdrażany.

Przejrzysta, czytelna grafika SENS, umieszczona z przodu opakowania, pomaga konsumentom w zrozumieniu złożonych informacji żywieniowych, których interpretacja wymaga czasu. SENS uzupełnia aktualne, prawnie obowiązujące oznakowania. Nie zastępuje ich, ale przyspiesza i usprawnia proces podejmowania nieprzypadkowych decyzji zakupowych. Ponadto, dostarcza informacji w odniesieniu do całego produktu. SENS dzieli produkty spożywcze na cztery kategorie. Każdy z produktów znakowany jest jednym symbolem składającym się z kolorowych trójkątów. Kolor i wielkość trójkąta nawiązują do zawartości składników odżywczych w danym produkcie oraz zalecanej częstotliwości jego spożycia. Im bardziej wypełniony trójkąt, tym więcej i częściej można dany produkt spożywać.

Altavia przeprowadza rebranding opakowań produktów marki własnej Carrefour


Od początku 2018 roku Altavia Polska wykonała dla Carrefour już ponad 300 projektów opakowań, a kolejne są w toku. Wcześniej, w 2017 roku, Altavia Polska zrealizowała zamówienia na 259 projektów dla Carrefour w ramach wymiany opakowań marek na wyłączność, zarówno jednostkowych jak i zbiorczych.

Carrefour posiada w Polsce prawie 900 sklepów w 5 różnych formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Firma jest również właścicielem sieci centrów handlowych, centrów logistycznych i przeładunkowych oraz stacji paliw. 

 

Altavia Polska specjalizuje się w dostarczaniu efektywnych rozwiązań do komunikacji z konsumentem w miejscu sprzedaży. Zapewnia klientom szeroki zakres usług: poczynając od kreacji i strategii, przez projektowanie standardowych i spektakularnych materiałów POS, przygotowanie materiałów do druku, kończąc na produkcji i logistyce do punktów sprzedaży. W gronie jej klientów znajdują się m.in. Shell Polska, Decathlon Polska, Carrefour Polska.

 

Dowiedz się więcej o Altavia Polska

 

Altavia Polska należy do globalnej Grupy Altavia, która obsługuje na całym świecie ponad 300 wiodących retailerów i marek. Altavia działa w 39 miastach w 26 krajach i zatrudnia ponad 2 000 osób na całym świecie. W 2017 r. Grupa odnotowała obrót w wysokości ponad 700 milionów euro. 

 

Dowiedz się więcej o Grupie Altavia

 

Źródło: Altavia Polska