Rozwój sprzedaży online, konieczność automatyzacji procesów logistycznych oraz wysokiej ochrony produktów, wzrastające wymagania względem ochrony środowiska, a także zwiększone potrzeby klientów w zakresie bardziej innowacyjnych opakowań, stawiają przed sektorem opakowaniowym nowe wyzwania. Opakowania powinno się produkować zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – a przy tym w taki sposób, by były dokładnie dopasowane do potrzeb zamawiających. Ponadto powinny cechować się wysokim poziomem innowacyjności. W efekcie producenci muszą stawiać czoła specyficznym wyzwaniom.

Antalis uruchamia kolejne centrum projektowania opakowań – Packaging Design Center


W odpowiedzi na te trendy rynkowe europejski lider dystrybucji opakowań przemysłowych, Antalis, ukończył budowę szóstego centrum projektowania opakowań - Packaging Design Center. Zadanie powierzone centrum brzmi jasno: sprostać wyzwaniom, z jakimi mierzą się klienci firmy w Europie. Trzy takie centra znajdują się już w Niemczech, jedno w Danii, jedno w Wielkiej Brytanii, a najnowsze uruchomione zostało właśnie w Polsce.


Packaging Design Center Antalis – tu rozwijają się innowacje

Centrum projektowania opakowań zaspokaja szerokie, zróżnicowane potrzeby klientów. To właśnie tutaj specjaliści projektują rozwiązania, które mają zabezpieczać produkty i redukować liczbę uszkodzeń transportowych. W centrach opracowuje się koncepcje optymalizacji produkcji, a także doskonali logistykę zwrotów opakowań. Dzięki nowym centrom projektowania opakowań w Wielkiej Brytanii i w Polsce, Antalis umacnia swoją ekspercką pozycję w dziedzinie rozwiązań opakowaniowych projektowanych na zamówienie.

Antalis uruchamia kolejne centrum projektowania opakowań – Packaging Design Center


Wszystkie trzy nasze centra projektowe w Niemczech zaangażowane są w prace w sektorze motoryzacyjnym. Właśnie tam trafiają najnowsze innowacje – opowiada Maria Ragusa, Inżynier ds. Opakowań w Antalis Packaging Design Centre w Leinfelden (Niemcy). – Na przykład dzięki naszym programom do projektowania 3D możemy tworzyć opakowania nawet jeśli produkt jeszcze nie istnieje – wyjaśnia. – Co więcej, dostęp do bogatej biblioteki oprogramowania projektowego pozwala nam na wykorzystanie wielu typów danych od naszych klientów. W ten sposób ułatwiamy im życie, przejmując odpowiedzialność za realizację najbardziej skomplikowanej części procesu.

– Rok 2018 okazał się rokiem wyjątkowym – podkreśla John Garner, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w nowym centrum projektowania opakowań w Anglii. – Stanęliśmy w obliczu nowego wyzwania: musimy mieć na uwadze potrzeby i ograniczenia współczesności, ale bez ryzyka najmniejszego uszczerbku dla jakości rozwiązań projektowych.

Świadomość bieżących i przyszłych wymagań doprowadziła do uruchomienia w Polsce nowego centrum projektowania w 2019 roku. Nowy ośrodek odpowiada na potrzeby Europy Wschodniej, a specjalizuje się przede wszystkim w obsłudze sektorów: logistycznego i motoryzacyjnego. Lokalizacja nowego centrum projektowego uzasadniona jest naszą strategią – wyjaśnia Christophe Hunaut – Dyrektor Zarządzający Antalis Poland oraz regionu CSEE. – Teraz będziemy mogli jeszcze sprawniej reagować na rosnące zapotrzebowanie na usługi projektowania opakowań w Europie Wschodniej.

Tego typu centra projektowania opakowań mają jeszcze jedną wielką zaletę: oferują unikalną interaktywność i osobiste zaangażowanie inżynierów w produkcję opakowania doskonałego. Dzięki centrom udaje się wdrażać nowe rozwiązania znacznie łatwiej, a obsługa klienta plasuje się na najwyższym poziomie.


Antalis uruchamia kolejne centrum projektowania opakowań – Packaging Design Center


Ekspercki zespół inżynierów i projektantów

Z tym trudnym zadaniem, jakim jest dostosowywanie rozwiązań do potrzeb klientów, mierzą się na co dzień inżynierowie opakowań Antalis. Są oni odpowiedzialni za projekty ponad 10 tysięcy rozwiązań opakowaniowych tworzonych na konkretne zamówienia.


Antalis uruchamia kolejne centrum projektowania opakowań – Packaging Design Center


– Gdy klienci przychodzą do naszych centrów projektowych, zawsze staramy się rozpocząć nasz projekt od wnikliwej genezy ich potrzeb na opakowanie
– mówi Aleksander Gwizdała, Dyrektor Sektora Packaging. – Klienci chcą też przetestować prototypy w realnych warunkach, a czasem przeprojektować opakowanie razem z naszymi specjalistami, by jeszcze bardziej zoptymalizować finalny projekt.


Antalis uruchamia kolejne centrum projektowania opakowań – Packaging Design Center


Sześć centrów projektowania opakowań Antalis oferuje także:

  • unikalne projekty - są to rozwiązania szyte na miarę, dopasowane do konkretnych typów produktów, specyfikacji oraz procesów po stronie klienta; 
  • zespół najlepszych ekspertów w branży - każde centrum projektowe zatrudnia zespół ekspertów, którzy pozostają do dyspozycji klientów;

    - Pomimo licznej konkurencji na rynku, nasze doświadczenie w projektach wielomateriałowych jest najbogatsze
    – podkreśla Aleksander Gwizdała – Efekt jest taki, że zawsze jesteśmy w stanie dostosować projekt do wymagań produktu, wybierając najodpowiedniejszy materiał.

  • elastyczność w podejściu do każdego klienta - eksperci mają doświadczenie w pracy z różnymi odbiorcami – począwszy od firm rodzinnych, poprzez małe i średnie przedsiębiorstwa, a skończywszy na dużych międzynarodowych organizacjach korporacyjnych.  


Antalis uruchamia kolejne centrum projektowania opakowań – Packaging Design Center


Trwałość i odnawialność są najważniejsze

W dzisiejszych czasach, gdy coraz bardziej zwraca się uwagę na stan środowiska naturalnego, podmioty z wszystkich sektorów przemysłu są bardzo świadome wpływu swoich opakowań na otoczenie.

Konieczność uwzględniania zasad zrównoważonego rozwoju to obowiązek wpisany w strategię Antalis. Wysiłki, jakie firma podejmuje każdego dnia, mają na celu redukcję wpływu na środowisko, dzięki projektowaniu i wdrażaniu inteligentnych rozwiązań opakowaniowych. Inżynierowie Antalis zobowiązani są do projektowania możliwie jak najmniejszych opakowań – przy jednoczesnym zachowaniu zasady bezpieczeństwa produktu. Inspiracją dla nich jest zasada 3R (Reduce, Reuse, Recycle – ang. redukcja, ponowne użycie, recykling). Ślad ekologiczny produktów firmy jest coraz mniejszy. 

Antalis podczas pracy pamięta o projektowaniu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – w możliwie jak najszerszym zakresie.

Antalis uruchamia kolejne centrum projektowania opakowań – Packaging Design Center


Na przykład centrum projektowe Antalis w Niemczech intensywniej wykorzystuje opakowania jednolite (zwykle papierowe) i opakowania wielokrotnego użytku zarówno w procesach wewnętrznych, jak i w dystrybucji do klientów.

W Polsce – wszędzie gdzie to możliwe – używane są materiały przeznaczone do recyklingu, np. polietylenu, papieru, polipropylenu. Antalis wskazuje też najbezpieczniejszą dla środowiska drogę ich ponownego przetworzenia lub utylizacji.

Centrum projektowe w Anglii idzie o krok dalej w tym względzie. Podpisano umowę partnerską z Woodland Trust, organizacją działającą na rzecz ochrony lasów, która wspiera podmioty gospodarcze w nasadzeniach drzewostanów. Do tej pory pracownicy Antalis zasadzili tyle drzew w Kettering, że udało się zbilansować ślad węglowy wszystkich opakowań z tektury falistej i papieru. Na rok 2020 planowane jest stuprocentowe zbilansowanie wszystkich tam produkowanych opakowań!

– Uznajemy doświadczenia klienta i zrównoważony rozwój za najważniejsze wyzwania przy produkcji opakowań. Dlatego też czujemy pewną odpowiedzialność – podkreśla Aleksander Gwizdała. – Nasze zobowiązanie polega na tym, by oferować klientom rozwiązania, które są nie tylko nowatorskie, ale też przyjazne środowisku. Jesteśmy odpowiedzialni za to, by zagwarantować wysoki poziom innowacyjności rozwiązań, a zarazem zapewnić taką samą wartość materialną produktu i jego wysoką jakość.


O Antalis Packaging

Jako europejski lider w zakresie dostarczania opakowań przemysłowych, Antalis projektuje skrojone na miarę inteligentne rozwiązania opakowaniowe. Usługi, jakie świadczy Antalis opierają się na przewidywanych wyzwaniach, jakie przyniesie przyszłość i z jakimi zmierzyć się będą musieli klienci firmy.

  • obecny w 28 krajach
  • 55 tysięcy klientów
  • 115 centrów logistycznych
  • ponad 350 000 linii zamówień zrealizowanych przez platformę e-commerce
  • przychód 2018 - ponad 517 mln euro 


O Antalis

Antalis (Euronext Paris: ANTA) jest liderem w branży dystrybucji papieru (numer 1 na świecie poza Stanami Zjednoczonymi) i opakowań przemysłowych w sektorze B2B. Na rynku dystrybucji materiałów do komunikacji wizualnej Antalis zajmuje drugie miejsce w Europie. W roku 2018 Grupa odnotowała sprzedaż w wysokości 2,3 mld euro. Antalis zatrudnia 5200 pracowników, którzy zajmują się obsługą około 126 tysięcy klientów (w tym drukarni) w 41 krajach. 

Za pośrednictwem swoich 115 centrów dystrybucyjnych Antalis realizuje około 12 tysięcy dostaw dziennie na całym świecie. W 2018 roku ilość sprzedanego papieru sięgnęła 1,3 mln ton.

 

Dowiedz się więcej o Antalis Poland

 

Źródło: Antalis Poland