ART OF PACKAGING - po obradach jury. Perły zostały wyłowione!
Perły zostały znalezione! 11 lutego 2008 roku, w Teatrze Nowym w Poznaniu, odbyły się obrady Jury Konkursu ART OF PACKAGING 2007. Spośród blisko 200 nadesłanych wzorów opakowań wyłoniono prace Nominowane do dalszego etapu Konkursu, a następnie - na podstawie liczby przyznanych punktów - zwycięzców w poszczególnych kategoriach, osobno w edycji DEBIUTY oraz PROFESSIONAL.

Wyników jeszcze nie ogłosimy. Poznamy je podczas Gali, która odbędzie się 25 lutego w Teatrze Nowym w Poznaniu.
Ponadto na portalu www.tutej.pl w plebiscycie internetowym ART OF PACKAGING 2007 każdy może oddać głos na opakowanie PUBLICZNOŚCI, które jego zdaniem zasługuje na miano perły wśród opakowań. Zapraszamy do wzięcia udziału w rankingu!
www.artofpackaging.pl
Informacje o Konkursie:
ART OF PACKAGING
To konkurs składający się z dwóch części: dla debiutantów i dla profesjonalistów. Idea i cel są te same - prezentować i nagradzać ciekawie zaprojektowane, designerskie, funkcjonalne i trafnie dobrane opakowania.
Konkurs ART OF PACKAGING – PROFESSIONAL jest całkowicie obiektywny, stworzony z myślą o rodzimym rynku. Nagradzający twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. To konkurs na najlepsze opakowanie komercyjne istniejące już na rynku. W konkursie może wziąć udział właściciel, producent lub projektant opakowania. Oceniane jest opakowanie z zawartością będącą jego nieodłącznym elementem.
ART OF PACKAGING - DEBIUTY
To edycja dla debiutantów - nagradzająca twórców pomysłów na opakowanie, które jeszcze nie istnieje. W konkursie może wziąć udział każda osoba, która w dniu zgłoszenia do konkursu nie ukończyła 30. roku życia i zaprojektowała oraz wykonała prototyp opakowania, nie wykorzystywanego w celach komercyjnych.
W tym roku, spośród nadesłanych prac, wyłoniono dodatkową kategorię: Z szuflady. Zakwalifikowano do niej projekty nadesłane przez profesjonalistów ale będące w fazie opakowań - prototypów, nieistniejących jeszcze na rynku. Z szuflady. Stworzone z nadzieją na produkcję, czekające na swoją szansę. Już nie Debiuty ale jeszcze nie Professional…
Nagrody
ART OF PACKAGING - PROFESSIONAL
Zwycięzca otrzyma statuetkę: Perła wśród Opakowań - Professional, dyplom oraz prawo do używania znaku towarowego ART OF PACKAGING 2007 na nagrodzonym produkcie i wszelkich materiałach.
ART OF PACKAGING - DEBIUTY
Zwycięzca otrzyma statuetkę: Perła wśród Opakowań - Debiuty, dyplom, miesięczny płatny staż (w wysokości 2500 zł brutto) w międzynarodowej, niezależnej agencji zajmującej się wizerunkiem marek oraz nagrodę pieniężną w wysokości 5 000 zł.
Kategorie i kryteria oceny
ART OF PACKAGING – PROFESSIONAL:
Kategorie:
Kategoria otwarta
Opakowanie pragnienia (napoje i alkohole)
Opakowanie smaku (opakowania spożywcze)
Opakowanie urody i zdrowia (kosmetyk, parafarmaceutyk i opakowanie medyczne)
Z szuflady (już nie Debiuty, jeszcze nie Professional)
Kryteria oceny:
- innowacyjność opakowania
- nowatorski design
- jakość wykonania
- walory ekologiczne opakowania
- funkcjonalność
- technologia wykorzystana do produkcji opakowania
- marketingowe i promocyjne zalety opakowania
ART OF PACKAGING – Debiuty:
Kategorie:
opakowanie brzdąc (na zabawki i produkty dla dzieci)
opakowanie free style (dowolne)
opakowanie life style (dla dóbr ekskluzywnych)
opakowanie na miarę (dla odzieży)
opakowanie smakowite (dla żywności, napojów)
opakowanie w ruchu (dla transportu)
Kryteria oceny:
- innowacyjność opakowania
- nowatorski design
- jakość wykonania
- funkcjonalność - potencjalna możliwość wykorzystania opakowania w praktyce
Organizatorem Konkursu ART OF PACKAGING jest miesięcznik dla nowoczesnego przemysłu opakowaniowego PACKAGING POLSKA.
PACKAGING POLSKA to magazyn o charakterze rynkowym dla nowoczesnego przemysłu opakowaniowego. Charakteryzuje się niebanalną treścią i nowoczesnym layoutem. Za cel stawia sobie nie tylko rzetelne informowanie, ale przede wszystkim zwrócenie uwagi na wzajemne relacje w globalnie rozumianym świecie opakowań. Skierowany jest do wszystkich, którzy mają do czynienia z opakowaniem: począwszy od projektu, poprzez produkcję, a na usługach logistycznych skończywszy. PACKAGING POLSKA stanowi medium łączące przedsiębiorstwa zlecające (agencje reklamowe, firmy produkujące opakowania, itp.) i firmy mające zapotrzebowanie na opakowania. W PACKAGING POLSKA połączenie designu, techniki i technologii oraz gotowego produktu tworzy nadzwyczaj jednorodną całość - opakowanie.
EUROPEAN MEDIA GROUP – wydawca magazynu PACKAGING POLSKA – to znana na całym świecie Międzynarodowa Grupa Medialna wydająca od 15 lat publikacje w Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Europejska siedziba firmy znajduje się we Wiedniu. Tam też jest centrala wydawnictwa, która łączy wszystkie kraje i wytycza globalne plany strategiczne. Polska siedziba European Media Group znajduje się w Poznaniu, gdzie mieści się też redakcja dwóch pozostałych tytułów z portfolio Grupy: PRINT&PUBLISHING oraz VISUAL COMMUNICATION. Każdy z nich posiada swoje mutacje narodowe, odzwierciedlając indywidualna koncepcję i charakter pism. Natomiast międzynarodowy charakter całej Grupy jest ich kluczem do sukcesu. Daje to wydawnictwu niesamowitą przewagę w stosunku do konkurencji, Przez okres piętnastu lat obecności na rynku międzynarodowym firma uzyskała bardzo dobrą pozycję i stała się jednym z największych wydawnictw branżowych na świecie.
Źródło: ''
Komentarze
ograniczenia wiekowe
po co te ograniczenia wiekowe?? 30 i tyle?? tzn. mam 32 lata i już jestem starym projektantem? jednak widzę, że konkurs rozwija się z edecji na edycję i jego kolejna odsłona zniesie lub chociaż przesunie barierę do 35 roku życia;