O United Colors of Benetton stało się głośno dzięki kampaniom reklamowym, które wstrząsnęły opinią publiczną w latach 80-tych. Treścią kampanii były (i są po dzień dzisiejszy) kolory, w kontekście aktualnych wydarzeń i problemów społecznych. „Komunikaty” reklamowe wysyłane przez Benetton budziły liczne kontrowersje. Niekiedy interpretowano je jako rasistowskie, obrazoburcze, czasem niesmaczne. Ich wymowa była przedmiotem licznych dyskusji i sporów ideowych. Przykładem mogą być tu np. zdjęcia trzech czerwonych serc opisanych „białe – czarne – żółte”, twarze układające się w słowo „AIDS” czy kopulujące konie - biały i czarny.

Aktualnie United Colors of Benetton jest obecny w ponad 120 krajach. Głównym produktem jest odzież. W skład grupy Benetton wchodzą marki: Undercolors (bielizna), Sisley, Playlife i Killer Loop. Ciekawy i charakterystyczny styl zawdzięczamy pracy ponad 300 projektantów z całego świata.

Naturalnym uzupełnieniem aktywnego stylu życia lansowanego przez twórców wizerunku marki są perfumy Benetton - stworzone dla osób z temperamentem. Nigdy nie zmyli Cię ten sam kształt flakonów zapachów męskich i damskich. Rozpoznać je można po ... kolorze oraz niezwykłych opakowaniach.

Przykładem może być linia United Colors of Benetton Fragrance zapakowana przez firmę Rexam. Wykorzystane przeźroczyste tworzywo sztuczne (PMMA) jest odpowiednio barwione powierzchniowo wewnątrz butelki. Całość uzupełnia innowacyjny układ rozpylający, którego powierzchnie zewnętrzne są metalizowane.

Źródło:
Źródło: ''