Gdy pod koniec 2006 r. rząd zniósł 10-procentową akcyzę na kosmetyki kolorowe i zapachowe konsumenci oczekiwali obniżek cen na te produkty. Producenci w Polsce nie wprowadzą jednak obniżek wolą pieniądze z akcyzy przeznaczyć na podniesienie jakości opakowań.

Obniżkę obiecywał Bell, wytwórca z Józefowa. Ostecznie firma ogłosiła tylko fakt nie wprowadzenia w tym roku podwyżek. Akcyza w Bellu pochłaniała około 80 tys. zł miesięcznie. Zarząd poinformował, że te pieniądze wyda na ciekawsze, ładniejsze opakowania i nowe linie kosmetyków.

Inni producenci m.in. Vipera Cosmetics, Avon i Coty Polska też poszli tą drogą. Firmy nie zmieniają cen, a pieniądze, które zyskały, zainwestowały w jakość kosmetyków, usługi logistyczne oraz marketing (ceny promocyjne i prezenty przy zakupie określonych produktów kosmetycznych). Firmy obiecują poprawiać wygląd opakowań. Zdaniem specjalistów, to dobry kierunek dla kosmetyków z dolnej półki. Czasem od nich odstraszają mało atrakcyjne opakowania. Dlatego producenci powinni zadbać o ich estetyczny wygląd. Dzięki temu ich wyroby będą bardziej konkurencyjne dla droższych produktów.

Źródło: Źródło: ''