Australijska firma Hardy Wine Co. promuje swoje najnowsze rozwiązanie opakowaniowe dla swoich win marki Hardy. Innowacyjny pomysł polega na sprzedaży butelek wraz z dopasowanym akrylowym kieliszkiem. Kształt kieliszka jest idealnie dopasowany do butelki i zamknięcia wina. Taki produkt idealnie nadaje się do sprzedaży np. w barach szybkiej obsługi (butelka ma objętość 187 ml). Nowością jest także to, że sama butelka na wino jest również z tworzywa.

Produkt Hardy Wine Company można by określić w zasadzie mianem „butelkokieliszka”. To właściwie trzy w jednym - akrylowa butelka o pojemności 187 ml, przeznaczona dla jednej osoby, z akrylowym kubkiem w kształcie kieliszka, którego dno jest jednocześnie zakrętką. Wystarczy odkręcić, nalać i gotowe. Na razie można wybrać między winem białym (Chardonnay) i czerwonym (Shiraz). Butelka kosztuje około pięciu dolarów australijskich.

Shuttle, bo tak została nazwana seria win tak opakowana, ma w opinii producenta „zmienić sposób w jaki ludzie piją wino na całym świecie”. Chodzi zwłaszcza o imprezy odbywające się w plenerze jak koncerty czy wydarzenia sportowe, gdzie ze względu na bezpieczeństwo zabrania się wnoszenia szkła. Ma to być również bardziej higieniczne niż używanie tradycyjnych większych butelek. Nie bez znaczenia jest fakt, że można je dłużej przechowywać niż wino w dotychczas używanych niewielkich butelkach z PET (dwanaście miesięcy zamiast sześciu).

Wyzwaniem było dla producentów zapewnienie szczelności butelce – tak by zapewnić przynajmniej roczną trwałość wina w nim umieszczonego. Na początku takie rozwiązanie jest planowane do wykorzystania dla win niższych marek jednak z czasem jego oferta z pewnością się rozszerzy.



Źródło: , www.kurdesz.com
Źródło: ''

Komentarze

  • ciekawe

    bardzo interesujące....podoba mi się, jestem smakoszką win i chętnie będę je spożywać w każdych warunkach.......................