CANPACK, producent aluminiowych puszek napojowych, opakowań dla przemysłu spożywczego i chemicznego, butelek szklanych oraz zamknięć koronowych, poinformował o nawiązaniu współpracy partnerskiej z firmą Carlsberg w zakresie optymalizacji puszek wykorzystanych do produkcji Snap Packa – innowacyjnego i bezpiecznego dla środowiska opakowania zbiorczego. Nowatorska technologia klejenia, zastosowana w nowym opakowaniu, ogranicza zużycie plastiku, co sprawia, że jest ono bardziej ekologiczne.

CANPACK dostawcą puszek do produkcji Snap Packa

Pełne wdrożenie Snap Packa ma przyczynić się do zmniejszenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych o ponad 1200 ton rocznie na całym świecie, co odpowiada 60 milionom plastikowych toreb. Oznacza to obniżenie zużycia plastiku do 76% w porównaniu z tradycyjnymi wielopakami.

CANPACK, firma ekologicznie odpowiedzialna, wspiera swoich klientów w redukcji śladu węglowego, podejmuje działania mające na celu ograniczenie zużycia energii i wody, a także promuje recykling. Wykonanie Snap Packa wiązało się z bliską współpracą partnerską i zmodyfikowaniem przez CANPACK procesu produkcyjnego, co umożliwiło optymalizację puszki użytej w tej pionierskiej technologii. 

- „Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w tym nowatorskim projekcie. Stale dążymy do tego, aby nasi klienci myśleli o nas jak o preferowanym dostawcy. Dlatego tak ważne jest dla nas stworzenie wyróżniającej się oferty, łączącej zalety nowoczesnych rozwiązań opakowaniowych z konkretnymi potrzebami naszych klientów – mówi Małgorzata Podrecka, Wiceprezes Grupy CANPACK. - Aluminiowa puszka napojowa, będąca opakowaniem wykonanym tylko z jednego materiału, w całości nadaje się do ponownego przetwarzania w całym łańcuchu recyklingu. Cieszymy się, że dzięki technologii zastosowanej do produkcji Snap Packa, wpływ wielopaków na środowisko może być jeszcze mniejszy”.

- „W przypadku innowacyjnych projektów, takich jak Snap Pack, kluczowe są zaangażowanie i elastyczność partnerów. Dzięki szybkiej reakcji i zastosowaniu nowatorskiej technologii do produkcji puszek wykorzystanych w Snap Packu, firma CANPACK spełniła wszystkie nasze oczekiwania” – podkreślił Håkon Langen, Packaging Innovation Director at Carlsberg Group.

 

Grupa CANPACK

Grupa CANPACK, z siedzibą w Krakowie, jest globalnym producentem aluminiowych puszek napojowych, opakowań dla przemysłu spożywczego i chemicznego oraz butelek i zamknięć koronowych. Firma zatrudnia niemal 7 000 osób na całym świecie i prowadzi operacje w 18 krajach. CANPACK jest firmą odpowiedzialną społecznie, która opiera swoje działanie na zasadach zrównoważonego rozwoju i aktywnie angażuje się w inicjatywy z zakresu wspierania lokalnych społeczności, ochrony środowiska oraz sponsoringu sportu młodzieżowego. Więcej informacji na temat Grupy CANPACK i jej produktów znajduje się na stronie internetowej www.canpack.com

 

Grupa Carlsberg

Grupa Carlsberg jest jedną z wiodących grup piwowarskich na świecie, która oferuje szerokie portfolio marek piwnych i napojowych. Flagowa marka – Carlsberg – jest jedną z najbardziej znanych i rozpoznawalnych na świecie. Z kolei takie marki jak Baltika, Carlsberg i Tuborg znajdują się w gronie ośmiu największych marek w Europie. Grupa Carlsberg zatrudnia ok. 41 tys. pracowników, a swoje produkty sprzedaje na ponad 150 rynkach. Więcej na www.carlsberggroup.com

 

Zrównoważony rozwój w Grupie Carlsberg

Program zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards Zero” jest odpowiedzią na wyzwania takie jak zmiany klimatu, niedostatek wody i problemy dotyczące zdrowia publicznego. Program jest integralną częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg i zawiera cztery ambicje oraz cele, które mają być osiągnięte do 2030 r., z okresem przejściowym w 2022 r. Te ambicje to: ZERO śladu węglowego, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultura ZERO wypadków. Program określa, w jaki sposób Grupa realizuje swoją misję warzenia piwa dla lepszego dziś i jutra. Together Towards Zero opiera się na naukowym podejściu i jest zgodny z celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Więcej na temat zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg i jej celów można zobaczyć tutaj

 

Źródło: Grupa CANPACK