Firma Carlsberg Polska po raz kolejny dołącza do grona wystawców Targów CSR, organizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Carlsberg Polska na Targach CSR prezentuje działania podejmowane w ramach strategii zrównoważonego rozwoju

Już dziś, tj. 17 listopada w Galerii stadionu PGE Narodowego w Warszawie ruszają Targi CSR - największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonemu rozwojowi. Tematem przewodnim tegorocznej, 6. edycji jest edukacyjna działalność biznesu. 

Carlsberg Polska, zlokalizowana na stoisku nr 12 prezentuje działania podejmowane w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, skupiając się na dwóch obszarach: ekologii oraz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Od trzech lat Carlsberg prowadzi ekologiczną kampanię edukacyjną dla konsumentów „Weź mnie w obroty”. Celem działań jest zbudowanie wśród konsumentów nawyku zwracania butelek do sklepów i uświadomienie, że jest to element ekologicznego stylu życia. Rotacja butelek zwrotnych na linii browar – sklep – konsument jest ważna, ponieważ dzięki temu oszczędza się zasoby naturalne zużywane do produkcji szkła. W Polsce butelka rotuje jedynie 8-12 razy, a powinna co najmniej 20.

Na stoisku Carlsberg uczestnicy Targów CSR mają możliwość zapoznania się z filmami o butelce zwrotnej oraz otrzymania materiałów edukacyjnych na ten temat. Atrakcją stoiska jest konkurs dotyczący butelki zwrotnej. Do wygrania, oprócz upominków firmowych, zaplanowano także nagrodę główną, nawiązującą do idei recyklingu: 2-miesięczny kurs renowacji i tapicerki prowadzony przez organizację Wióry Lecą, pozwalający nadać drugie życie meblom i innym przedmiotom.

Na Targach CSR Carlsberg zachęca do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Firma pokazuje, w jaki sposób można dbać o kulturę konsumpcji piwa jako towarzysza spotkań w gronie przyjaciół i znajomych oraz trunku, który doskonale można łączyć z różnymi potrawami. Na odwiedzających stoisko czeka m.in. niedostępna w sprzedaży książka: „Jasne Strony Piwa”. Znajduje się w niej wiele unikalnych informacji na temat piwa, jego gatunków, sposobów podania i kompozycji kulinarnych. Poza tym edukacja jest prowadzona poprzez broszury i upominki nawiązujące do idei odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

W firmie obowiązuje Kodeks Etyki, w tym roku podpisana została także Karta Różnorodności. Carlsberg jest laureatem Białego Listka CSR Polityki, zajmuje 5. miejsce w swojej kategorii w Rankingu Odpowiedzialnych Firm Dziennika Gazety Prawnej. Carlsberg jest również aktywnym członkiem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Firma przykłada dużą wagę do tego, aby wszystko, co robi i komunikuje promowało odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

 

Więcej o Targach CSR



Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskiej branży piwowarskiej, dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.