Firma Unilever wprowadziła w Wielkiej Brytanii nowy rodzaj produktu - Cif ecorefill, mający na celu ułatwianie życia konsumentom oraz zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko.

Cif ecorefill - nowy produkt od Unilever z myślą o ochronie środowiska

Jeden produkt rozwiązaniem wielu problemów

Jednym z ważniejszych aktualnie wyzwań ekologicznych jest wprowadzenie realnych zmian w zakresie sposobu wytwarzania, dystrybucji, używania i pozbywania się produktów codziennego użytku. W rozwiązaniu tego problemu ważne są zarówno nawyki konsumpcyjne klientów, jak i strategie oraz modele biznesowe producentów.

Wymogi bezpieczeństwa określają, że artykuły gospodarstwa domowego i środków czyszczących muszą znajdować się w solidnych opakowaniach, które zapobiegać będą wyciekaniu produktu. Problematyczne są również butelki z dozownikiem w sprayu. Mimo, że końcówki rozpylaczy można poddawać recyklingowi, wiele firm nie jest w stanie przeprowadzić recyklingu w poprawny sposób. Ponadto, opakowania są zaprojektowane tak, aby mogły być przetworzone około 15 razy (średnio około pięciu lat), jednak zazwyczaj są usuwane już po pierwszym zużyciu.

W odpowiedzi na te wyzwania firma Unilever stworzyła 10-krotnie skoncentrowany wkład Cif ecorefill. Dzięki nowemu produktowi możliwe jest korzystanie z jednej butelki do końca życia! Jedyne co należałoby robić to uzupełniać znane wszystkim Cif Power & Shine o nowy wkład Cif ecorefill. Firma Unilever dokłada wszelkich starań, aby nowy produkt gwarantował używanie butelki Cif przez całe życie. Jeśli opakowanie rozpadnie się wcześniej, firma oferuje bezpłatne dostarczenie nowego.

Skoncentrowany wkład można samodzielnie rozcieńczać w domu. Dzięki temu można zaoszczędzić nawet 97% zużywanej wody, zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i wykorzystanie transportu ciężarówek o 87%. Co istotne, rozcieńczanie nie ma wpływu na wydajność produktu.

Do wytwarzania wkładu Cif ecorefill wykorzystywane jest o 75% mniej tworzyw sztucznych w porównaniu do produkcji plastikowych butelek środków czyszczących. Po zdjęciu plastikowej etykiety, wkład Ecorefill nadaje się w 100% do recyklingu. Unilever dąży do tego, aby do końca 2020 r. wszystkie części butelek w spray’u i wkładu były wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu.

 

Produkt przyjazny dla użytkowników, środowiska i działalności firmy

Opcje uzupełniania i ponownego użycia są ważną częścią walki z nadmierną produkcją plastikowych odpadów. Wyzwaniem było znalezienie sposobu, który rozwiąże problem i stworzy produkt łatwy do użycia. Działania Unilever są odpowiedzią na oczekiwania klientów – cif ekorefill to mały i lekki produkt, który nie obciąża nadmiernie budżetu, ponieważ jest sprzedawany w niższej cenie niż koszt butelek ze sprayem Cif, a jego przemyślana konstrukcja sprawia, że jest łatwiejszy w użyciu niż wiele alternatywnych rozwiązań na rynku i wygodny w użyciu.

Aktualnie produkt jest dostępny w brytyjskiej sieci Sainsbury, będzie jednak sukcesywnie wprowadzany na kolejne rynki.

- Wprowadzenie Cif ecorefill pomoże zmniejszyć ilość odpadów z plastiku - mówi Gemma Cleland, VP Homecare, Unilever UK & Ireland - Nasze badania pokazują, że dwie trzecie z nas czuje się winnych, kiedy wyrzucamy plastik. Konsumenci szukają łatwych alternatyw, które mogą mieć pozytywny wpływ na otaczający nas świat. Uważamy, że najlepszym miejscem na rozpoczęcie działań jest dom. Dzięki uzupełnianiu wkładów i wielokrotnemu wykorzystywaniu butelki Cif, nasi klienci mogą zmniejszyć zużycie plastiku jednorazowego użytku.

 

Dowiedz się więcej o Unilever

 

Źródło: Unilever