Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Bardzo dobre wyniki finansowe Grupy ERGIS w 2016 roku

Grupa ERGIS, lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo–Wschodniej, zgodnie z wynikami wstępnymi za 2016 rok, zanotowała rekordowe w swojej historii przychody ze sprzedaży, sięgające 696,2 mln zł i przynoszące wzrost o 3,1%.

Wynik operacyjny w 2016 roku wyniósł 35,4 mln zł (wzrost o 17%), EBITDA blisko 60 mln zł (wzrost o 9,6%), a wynik netto sięgnął 23,9 mln zł (wobec straty w wysokości 16,5 mln zł rok wcześniej, związanej z odpisem dokonanym w IV kwartale 2015 roku).

Wynik ten jest związany ze wzrostem o 26% wartości sprzedaży najbardziej innowacyjnego produktu Grupy - folii nanoErgis®. W segmencie opakowań przemysłowych sprzedaż wzrosła o 4,2%. Sprzedaż folii miękkich PVC wzrosła o 13,3%, a opakowań drukowanych o 7,2%. Pozytywnie na wynik wpłynęły przeprowadzone w roku poprzednim skuteczne działania restrukturyzacyjne, polegające na zintegrowaniu produkcji wielowarstwowych twardych folii opakowaniowych z produkcją monofolii PET w jednym zakładzie produkcyjnym w Berlinie.

Zgodnie z zapowiedziami, Grupa prowadzi budowę kolejnej linii do produkcji folii nanoErgis, w zakładzie w Oławie. Jej uruchomienie planowane jest w drugim półroczu 2017 roku. W ocenie Grupy segment wyrobów opakowaniowych rozwija się dynamicznie i zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Grupa będzie skupiać się na dalszym rozwoju tego obszaru swojej działalności.

Rekordowy w historii Grupy poziom przychodów ze sprzedaży, 696,2 mln zł (wzrost o 3,1% w stosunku do 2015 roku), wynikał przede wszystkim ze wzrostu sprzedaży w największej grupie produktowej Grupy – opakowaniach przemysłowych, w tym o 26% wzrost sprzedaży folii nanoERGIS® oraz o 22% wzrost sprzedaży taśm PET. Na uwagę zasługuje także wzrost w grupie folii miękkich PVC (o 13,3%), będący głównie wynikiem zwiększenia sprzedaży folii izolacyjnych oraz dekoracyjnych.

Przedstawione wstępne wyniki za rok 2016 pokazują istotny wzrost w porównaniu do wyników w roku 2015 także po uwzględnieniu faktu, że zysk brutto i netto w 2015 roku był pomniejszony o odpis aktualizacyjny w wysokości 45,8 mln zł, dokonany w IV kw. 2015r., w związku z rozpoczętą fuzją dwóch spółek niemieckich. 

Grupa ERGIS to notowany na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada pięć zakładów produkcyjnych, z których cztery zlokalizowane są w Polsce, a jeden w Niemczech. Grupa specjalizuje się w produkcji opakowań do żywności (drukowane laminaty wielowarstwowe, folie i laminaty barierowe na bazie PET i PVC) oraz opakowań przemysłowych (folie stretch z LLDPE oraz taśmy spinające z PET). Oprócz tego ERGIS jest m.in. producentem folii do pakowania leków, folii hydroizolacyjnych oraz granulatów z PVC. W 2016 roku przychody Grupy przekroczyły 696 mln zł.

 

Zobacz wstępne wyniki finansowe Grupy ERGIS w 2016 roku

 

RemaDays 2017 – Amagraf z premierą plotera OKI

Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays premierę plotera OKI – model ColorPainter E64s - zapowiada firma Amagraf (dystrybutor tego producenta).

Targi odbywać się będą w dniach 15-17 lutego w centrum targowym Warsaw Expo w Nadarzynie k. Warszawy. Na stoisku firmy (U12A w hali F) odwiedzający będą mogli zapoznać się z tym nowoczesnym i wszechstronnym systemem wielkoformatowym, a także z wieloma innym propozycjami z bogatej oferty firmy. Do dyspozycji gości będą również jej specjaliści, z którymi będzie można przeprowadzić rozmowy na temat różnorodnych nowoczesnych rozwiązań dla branży poligraficznej i reklamowej.

Premiera plotera OKI ColorPainter E64s będzie najważniejszym punktem prezentacji firmy Amagraf podczas targów RemaDays 2017.

Urządzenie jest najnowszym w rodzinie OKI, korzystającym ze sprawdzonych tuszy SX o wysokiej lepkości. Wydruki cechują się przede wszystkim wysoką jakością, zapewnioną - dzięki stosowaniu wielu rozmiarów kropli - nawet przy najwyższych prędkościach drukowania. Dodatkowo dostępny jest tu tryb, gwarantujący wysoką gęstość bez zmniejszania prędkości. Maszyna oferuje także użytkownikom ograniczenie przestojów w pracy i ciągłość produkcji, m.in. dzięki temu, że została wyposażona w wysokiej częstotliwości przemysłowe głowice o podwyższonej wytrzymałości. Urządzenie można wyposażyć w aktywny jonizator powietrza, który neutralizuje ładunki elektrostatyczne na nośnikach, co pozwala użytkownikom wyeliminować problemy z wydrukiem, powiązane z wyładowaniami elektrostatycznymi – nawet w warunkach niskiej wilgotności. Technologia Dynamic Dot Printing zastosowana w ploterze wykorzystuje najbardziej zaawansowane algorytmy i ulepszone wzory maskowania, aby zredukować nadmierny natrysk i wyeliminować rozmycie między przebiegami. Oprogramowanie sterujące – CPManager - jest dostarczane wraz z ploterem. Informuje ono o stanie drukowania, wyświetla powiadomienia o błędach i ostrzeżenia oraz zapewnia łatwy dostęp do ustawień i parametrów urządzenia. Można je obsługiwać za pomocą komputera oraz zintegrować z urządzeniem mobilnym także za pomocą Twittera. Warto dodać, że w cenie plotera serii E OKI w standardzie jest RIP Onyx oraz oryginalna nawijarka. 

Oprócz premierowego rozwiązania OKI firma Amagraf zaprezentuje również system Docucutter oraz urządzenia broszurujące firmy Duplo, sztance rotacyjne a także systemy druku cyfrowego Develop. Na stoisku firmy będą również dostępne profesjonalne czyściwa poligraficzne, bezpyłowe patyczki do czyszczenia głowic, które firma bezpośrednio dystrybuuje.

 

Zobacz ofertę ploterów OKI

 

Targi PCD w Paryżu: API z prezentacją najnowszych trendów w branży opakowań kosmetycznych

W dniach 18-19 stycznia w Paryżu odbyły się targi PCD 2017, dedykowane rozwiązaniom opakowaniowym dla branży kosmetycznej. Wśród ich wystawców znalazła się m.in. firma API – producent specjalistycznych folii i laminatów, znajdujących zastosowanie m.in. w tej części rynku. Jej obecność koncentrowała się na prezentacji najnowszych trendów w opakowaniach, skierowanych do producentów kosmetyków. API promowała na PCD zarówno produkty ze swojej oferty, jak też usługi wspierające firmy kosmetyczne w ich codziennej działalności.

Przez oba dni wystawy na stoisku API obecny był David Peters – Creative Development Manager, który udzielał klientom rad dotyczących uzyskania optymalnego efektu końcowego przy projektowaniu i tworzeniu opakowań na perfumy czy kosmetyki. Pomocne dla tych działań ma być m.in. API Trends Folio – pakiet usług, stanowiący swego rodzaju inspirację dla projektantów, agencji reklamowych i właścicieli marek przy tworzeniu atrakcyjnych wizualnie, wyróżniających się na półce sklepowej opakowań. 

- "PCD to idealna okazja by zaprezentować nasz zestaw kreatywnych usług wchodzących w skład Trend Folio, będących swego rodzaju wskazówką dla producentów opakowań kosmetycznych oraz właścicieli marek. Z przyjemnością spotkaliśmy się z licznymi projektantami, drukarzami i właścicielami marek, przedstawiając im naszą bogatą ofertę folii, laminatów i rozwiązań holograficznych. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak – bazując na ostatnich trendach w tej branży – stworzyć wyjątkowe, atrakcyjne dla oka i wyróżniające się na tle pozostałych opakowanie".

Warto dodać, że już w lutym br. David Peters po raz kolejny odwiedzi Polskę, by spotkać się z rodzimymi przedstawicielami agencji reklamowych i drukarń oraz właścicielami marek. Nie zabraknie go również na kwietniowych targach Packaging Innovations, na których z własnym stoiskiem – już po raz drugi z rzędu pojawi się firma API Folie Polska – lokalny oddział API.

- "Już dziś serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska i do aranżowania spotkań z Davidem Petersem. W ostatnich miesiącach znacząco rozbudowaliśmy naszą ofertę o różnego rodzaju usługi i produkty, dedykowane dla branży opakowań i etykiet. Targi Packaging Innovations traktujemy więc jako świetną możliwość do ich zaprezentowania klientom z Polski. Mamy nadzieję, że połączenie bogatego portfolio z fachową wiedzą i doradztwem będzie dla wielu osób wystarczającym „magnesem” do odwiedzenia naszego stoiska" - komentuje Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca.

 

Więcej o API Group

 

Smurfit Kappa podczas targów Fruit Logistica

13 krajów z globalnej sieci Smurfit Kappa - wiodącego europejskiego dostawcy, podzieli się swoją specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem w zakresie opakowań w sektorze rolnym podczas odbywających się 8-10 lutego w Berlinie targów Fruit Logistica.

Podczas imprezy, która przyciąga łącznie ze świata około 70.000 kupujących, zaprezentowane zostaną najbardziej innowacyjne rozwiązania dostępne dla świeżych produktów.

Smurfit Kappa pracował z klientami z sektora rolnego przez ponad 30 lat, stale dostarczając specjalnie dostosowane opakowania dzięki wykorzystaniu najlepszych rozwiązań w branży. Należą do nich: rygorystyczne testy wytrzymałości produktów na skomplikowany łańcuch dostaw i zmienne warunki, zapewniając świeżość i ochronę sezonowych owoców i warzyw, sieć powstających w całej Europie punktów, umożliwiających klientom efektywniejsze dostarczanie ich produktów na rynek, wielokrotnie nagradzane zdolności w zakresie projektu podnoszące świadomość marki i sprzyjające zwiększeniu sprzedaży. Wśród flagowych produktów firmy dla sektora rolnego na uwagę zasługuje system skrzynek P-84, który pozwala ulokować skrzynki różnej wielkości na jednej palecie.

W wydarzeniu Fruit Logistica uczestniczą następujące kraje Smurfit Kappa: Belgia, Dania, Francja, Niemcy, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania.

Wydarzenie odbędzie się w dniach 8 – 10 lutego, Smurfit Kappa będzie zlokalizowane przy wejściu City Cube, Hall B.

 

Więcej o Smurfit Kappa

 

6. Strefa Studenta - "Sięgnij po swoje marzenia" na Targach Packaging Innovations 2017

W ramach tegorocznych Targów Packaging Innovations, zorganizowana zostanie 6. już edycja konkursu Strefy Studenta Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. Jest to konkurs dla młodych, zdolnych designerów, którzy projektując interesujące i funkcjonalne opakowanie, oprócz możliwości zdobycia nagrody finansowej, mają jednocześnie szansę na międzynarodową sławę. Poprzednie lata były dowodem na to, że po wygraniu konkursu niejednokrotnie przed projektantami otwierała się droga do międzynarodowej kariery.

O polskich projektantach z roku na rok jest coraz głośniej, zarówno w mediach jak i na światowych wystawach. Młodzi designerzy odnoszą spektakularne sukcesy i coraz częściej upominają się o nich zagraniczne firmy, które doceniają świeże podejście oraz pracowitość polskich artystów. Z myślą o młodych talentach powstał konkurs Strefa Studenta organizowany w ramach Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, do którego udziału zapraszani są studenci zajmujący się projektowaniem opakowań.

Strefa Studenta to konkurs skierowany do młodych ludzi z pasją tworzenia, którzy już w trakcie okresu swojej edukacji pragną stawiać pierwsze kroki na ścieżkach kariery. Jest to szansa na poznanie branży opakowań i nawiązania wielu biznesowych kontaktów, które nierzadko owocują nawiązaniem późniejszej współpracy. W ciągu 7 lat trwania konkursu swoje prace zaprezentowało kilkudziesięciu autorów, których projekty nie tylko doceniło jury, ale również Wystawcy Targów – przedstawiciele kluczowych firm z branży opakowań.

Drogą do sukcesu przede wszystkim jest konsekwencja w dążeniu do celu. W jego osiągnięciu pomaga również pokazywanie się szerszej publiczności. Udział w Strefie Studenta daje taką właśnie możliwość i jest niepowtarzalną okazją do spotkań ze specjalistami, którzy w ciągu 2 dni prezentować będą swoją ofertę na 200 stoiskach podczas największych w Europie Środkowej Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations.

Konkurs przebiega w dwóch etapach: Głosowanie Internautów oraz Głosowanie Profesjonalistów.

 

Poznaj zasady konkursu

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

PUDEŁKA KARTONOWE DLA SOKÓW, WINA, PIWA, OLEJU

WORKI BAG IN BOX (SOKI, WODA, WINO, PIWO, OLEJ, ITP.)

PUDEŁKA PP (POJ. 250 G, ŚR. 8 CM, WYS. 5,5 CM)