Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Nowe rozwiązania dla gastronomii
Branża oliwek będzie zmuszona do przestawienia się na wytwarzanie bezpiecznych produktów dla konsumentów i personelu kuchennego. Agro Sevilla, jako wiodący dostawca podejmuje współpracę z RPC Promens Consumer Corby. Firma stworzyła dwulitrowy, wielowarstwowy słoik plastikowy dla sektora gastronomicznego. Opakowanie zostało wyprodukowane z polipropylenu z warstwą EVOH dla ochrony produktów przed dostępem tlenu przez wydlużony okres przechowywania w środowisku niechłodzonym. Słoik jest nie tylko odporny na stłuczenia, ale także hermetycznie zamykany. Pozwala to na pasteryzację i sterylizację, które gwarantują smak, świeżość i bezpieczeńśtwo produktów. 

Opakowania z połyskiem od Sappi 
Według  raportu amerykańskiej firmy Bloomberg, korporacja Sappi stawia na opakowania specjalne. Ma to na celu zbalansowanie malejącej sprzedaży tradycyjnych papierów z połyskiem. Firma wykorzystuje wiedzę z dziedziny powlekania papieru na potrzeby luksusowych czasopism i literatury reklamowej do produkcji wysokiej klasy opakowań. Produkty pakowane w innowacyjny papier to te należące do segmentów od kosmetycznego po elektronikę. Firma rozszerzyła produkcję masy celulozowej wiskozowej, stając się największym producentem na świecie tego materiału. Materiał ma szerokie zastosowanie. Pomocną kwestią jest fakt, że opakowania papierowe są postrzegane przez marketerów jako bardziej przyjazne środowisku, a do tego bardziej eleganckie niż opcje z tworzyw sztucznych. Sappi ma w planach gtenerowanie 25% sprzedaży do 2020 roku w porównaniu z 18% obecnie. Celuloza wiskozowa ma stanowić 40% sprzedaży w tym samym czasie, pozostawiając papiery graficzny na poziomie 25%, plus dodatkowe 10% nowe biznesy. Powlekane papiery stanowią 47% sprzedaży obecnie, a celuloza wiskozowa 35%.
Dowiedz się więcej o firmie
 

Przyszłość globalnego rynku pojemników do żywności
Firma Research and Markets opublikowała raport pod nazwą „Światowy Rynek Opakowań do Żywności w latach 2015-19”. Opublikowane dane zwiarają analizę rynku i perspektywę rozwoju w najbliższych latach. Raport został przygotowany w oparciu o materiały uzyskane od ekspertów z branży.  Segment spożywczy jest jedną  z największych gałęzi przemysłu na świecie i odgrywa dużą rolę w gospdarce każdego kraju. Według raportu, globalny rynek żywności i napojów ma osiągnąć wartość 5,77 bilionów USD w 2017 roku. Przewiduje się także, że średnioroczny wzrost w tym okresie wyniesie 5,02%. Produkty spożywcze, by utrzymać świeżość przez długi czas muszą być pakowane do pojemników zabezpieczających i bardzo trwałych.  Dla konsumenta najistotniejsza jest właśnie jakość produków, a nastęnie wygoda, estetyka, smak oraz zawartość składników odżywczych. Producenci opracowują inteligentne rozwiązania w zakresie opakowań, które monitorują świeżość, poprawiają bezpieczeństwo i wygodę oraz przedłużają okres trwałości żywności.

Nowe opakowanie Warki
Producent piwa Warka zmienił szatę graficzną opakowań. Na etykiecie dominuje obecnie kolor srebrny. Symbole wydrukowane na opakowaniach przedstawiają historię marki. Umieszczenie daty "1478" na etykiecie zapewnia wieloletnią tradycję browarniczą miasta Warka. Użyto także słowa "Classic", które ma wskazywać, że piwo nadal warzone jest wg klasycznych reguł. Na opakowania wrócił także najsłynniejszy mieszkaniec Warki, bohater narodowy Kazimierz Pułaski. Nowa szata graficzna dotyczy klasycznego wariantu Warki. Za projekt odpowiada agencja BNA, promocję prowadzi za to agencja Roots PR.

Tyskie znów zasakuje konsumentów
Kompania Piwowarska wróciła do ubiegłorocznego pomysłu skierowania do sklepów limitowanej edycji opakowań piwa Tyskiego. Na butelkach i puszkach znajdziemy tym razem autorskie życzenia. Na potrzeby zimowej edycji przygotowano 30 różnych etykiet, z których można stowrzyć mnóstwo kombinacji.  Na Śląsku znajdziemy nawet etykiety pisane gwarą, co jest absolutną nowością w branży opakowań. Tyskie z nowymi opakowaniami trafiło na półki na początku listopada. Wśród życzeń znajdziemy m.in. „Dla szefa wszystkich szefów”, „Dla kumpla” czy „Dla mistrza” oraz życzenia „Urlopu”, „Dużo śniegu”, czy „Awansu”.
Wybierz swoją etykietę

 

Jeszcze w tym tygodniu...

Seminarium dotyczące bezpieczeństwa zdrowotnego opakowań odbędzie się 3 grudnia w Warszawie!



Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Taśmy pakowe 48mm/66y – pakiet 6 szt

Folia PP na rolkach – zobacz cenę

Czyste beczki metalowe 200l

Granulat PP – sprawdź cenę