Coca-Cola utrzymała miano najbardziej wartościowej marki na świecie - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Interbrand we współpracy z amerykańskim tygodnikiem ”BusinessWeek”.

Wartość marki w tym roku wyceniona została na 67 mld dolarów, o 1 proc. mniej niż w 2005 roku. Drugie miejsce, podobnie jak roku temu, przypadło marce Microsoft, wycenionej na 56,9 mld dolarów (spadek wartości o 5 proc.). Ubiegłoroczne pozycje w rankingu utrzymały również kolejne marki: IBM (56,2 mld), General Electric (48,9 mld), Intel (32,3 mld) i Nokia (30,1 mld).

Sukces odnotowały marki: Toyota (27,9 mld), która awansowała z miejsca dziewiątego na siódme, oraz Mercedes-Benz (21,8 mld), który awansował do pierwszej dziesiątki, zyskując na wartości aż 9 proc. W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto marki: Disney (spadek z miejsca szóstego na ósme) i McDonald’s (spadek z ósmego na dziewiąte). Poza pierwszą dziesiątkę wypadła marka Marlboro. Marką, która w porównaniu z 2005 rokiem zyskała najwięcej, jest Google. Obecna wartość marki wyceniona została na 12,4 mld dolarów - aż o 46 proc. więcej niż w roku 2005.

Źródło: Puls Biznesu
Źródło: ''