W zeszłym roku w Moskwie w ramach trzeciej edycji konkursu Beverage Innovation Awards organizowanego przez Zenith International Publishing.

Do konkursu zgłoszono 120 produktów z 21 krajów, które oceniano w 10 kategoriach. Opakowania dla branży napojów przedstawiały firmy i organizacje, zarówno małe, jak i duże – od marek znanych na całym świecie po debiutantów, którzy budują niewielką niszę w tym sektorze rynku. W niektórych zgłoszeniach zwracano szczególną uwagę na nowe elementy, inne zmagały się z trudnościami związanymi z pojawieniem się na rynku.



Jedno z zaproponowanych opakowań - Cubis bazuje na kwadratowym pudełku i posiada zamknięcie typu flip – top w postaci zakrętki umieszczonej w górnym rogu opakowania. W rezultacie powstał łatwy do układania i przyjazny użytkownikowi pojemnik o unikalnym i ekskluzywnym kształcie. Stworzono go w celu podniesienia jego wartości na półce sklepowej, zredukowania kosztów transportu i zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko. Opakowania dostępne są w kilku rozmiarach: o pojemności 30 cl i 50 cl. Planowana jest także wersja jednolitrowa. Wykonane zostały z HDPE (niskociśnieniowy polietylen o dużej gęstości) i PP (polipropylenu). Trwają prace nad wykorzystaniem do jego produkcji odnawialnych surowców. Trzy 30 cl pojemniki Cubis zajmują mniej więcej tyle samo miejsca, ile jedna tradycyjna butelka PET o pojemności 50 cl.
Źródło: ''