Oczywiście nie, lecz uatrakcyjnienie opakowania o elementy audiowizualne otwiera wprost rewolucyjne możliwości marketingowe i nie tylko...

Opakowania, które oddziaływują na konsumenta audiowizualnie są już o krok od powszechnego wprowadzenia na rynek. Dzięki porozumieniu podpisanemu przez International Paper (IP) i izraelską firmę Power Paper zostanie uruchomiona produkcja tzw. "e-opakowań" zawierających supercienkie i elastyczne podzespoły elektroniczne wraz z zasilaniem.

Technologia opracowana przez Power Paper umożliwia umieszczenie ogniw zasilających praktycznie w każdym opakowaniu, bez względu na kształt i wielkość. Ogniwo takie nie musi posiadać żadnej obudowy, jest tanie w produkcji, przyjazne dla środowiska, a co najważniejsze jest supercienkie i elastyczne prawie jak papier.

International Paper zamierza uruchomić produkcję e-opakowań dających konsumentowi całą gamę efektów audiowizualnych. Opakowania takie emitują różne dźwięki, przyciągają uwagę efektami świetlnymi, a w przyszłości będą mogły także prowadzić dialog z kupującym. Pojawia się zatem ogromnie silne i bogate narzędzie marketingowe. Dodatkowo wprowadzenie e-opakowań może być użyte dla zmniejszenia ryzyka związanego z podrabianymi towarami.

International Paper zamierza rozpocząć produkcję i sprzedaż e-opakowań zaraz po zfinalizowaniu transakcji z Power Paper. IP przewiduje, iż w ciągu trzech lat ponad 500 milionów e-opakowań będzie używanych do sprzedaży wszystkiego, od frytek po elektronikę.