Kolejne znane i lubiane osoby, takie jak Anna Dereszowska, Klaudia Halejcio czy Michał Piróg, dołączają do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój. Na profilach i kanałach gwiazd coraz częściej pojawia się hasztag #dożółtegokosza, zachęcający do segregacji plastikowych opakowań, pokazujący jak w prosty sposób ograniczyć ilość odpadów plastikowych w środowisku. Kampania prowadzona pod hasłem „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza” jest 11. odsłoną programu Żywiec Zdrój „Po stronie natury”.

Dereszowska, Piróg i Halejcio przyłączają się do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój: #dożółtegokosza

Anna Dereszowska

   

Dereszowska, Piróg i Halejcio przyłączają się do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój: #dożółtegokosza

Modny Tata


Prawidłowa segregacja poprzez wrzucanie odpadów do odpowiednich pojemników to prosta czynność, która ma realny wpływ na ochronę środowiska. Żywiec Zdrój razem ze znanymi osobami, którym bliski jest temat ekologii zachęca, by zmiany wprowadzić już dziś! W ramach kampanii edukacyjnej, której towarzyszy hashtag #dożółtegokosza, marka inspiruje do modyfikacji codziennych nawyków i wyjaśnia, jak w prosty sposób przyczynić się do zmniejszenia ilości plastiku w otoczeniu. Przekaz projektu jest bardzo prosty - sięgając po plastikową butelkę pamiętajmy, aby po jej opróżnieniu postąpić w odpowiedzialny sposób i wyrzucić ją do żółtego kosza lub innego pojemnika przeznaczonego na tworzywa sztuczne, jeśli w naszym otoczeniu nie nastąpiła jeszcze wymiana koszy. Plastik jest surowcem wtórnym, który po wykorzystaniu można i powinno się ponownie przetworzyć. To czy wróci do środowiska w formie odpadu czy zyska kolejne życie, zależy również od nas. W akcji #dożółtegokosza biorą też udział Lisie Piekło, Krzysztof Gonciarz, Olga Frycz, Jankes, Reni Jusis, Alan Andersz, Modny Tata oraz Ekskluzywny Menel.

Dereszowska, Piróg i Halejcio przyłączają się do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój: #dożółtegokosza

Jankes

   

Dereszowska, Piróg i Halejcio przyłączają się do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój: #dożółtegokosza

Alan Andersz


- To od nas zależy jak będzie wyglądała przyszłość następnych pokoleń. To my bierzemy i ponosimy odpowiedzialność za to, co zobaczą i z jaką naturą będą miały styczność nasze dzieci. Pewnych procesów nie da się zatrzymać, pewnych surowców nie da wyeliminować. Namawiam do tego, żebyśmy wzięli odpowiedzialność za przyszłość tu i teraz. Namawiam do rozsądnej gospodarki surowcami. Jako cywilizacja borykamy się z wieloma ekologicznymi problemami. Jednym z nich jest plastik który nas otacza dosłownie z każdej strony. Musimy ograniczyć jego nadużycie. Zdaję sobie równocześnie sprawę z faktu, że nie uda nam się w najbliższej przyszłości wyeliminować go z naszej rzeczywistości. Dlatego musimy nauczyć się nim gospodarować. Plastik to przede wszystkim surowiec który może mieć drugie życie. Pomóż nam w tym. Traktuj plastik nie jako bezwartościowy śmieć, który ma olbrzymi i zły wpływ na naturę. Traktuj go jako surowiec, który może służyć nam długo i zawsze wyrzucaj go do żółtego kosza. Pomóżmy nie mnóżmy
 – komentuje Michał Piróg, aktor, prezenter i ekolog, zaangażowany w kampanię Wyrzucaj jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza.

Dereszowska, Piróg i Halejcio przyłączają się do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój: #dożółtegokosza

Michał Piróg

   

Dereszowska, Piróg i Halejcio przyłączają się do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój: #dożółtegokosza

Ekskluzywny Menel


Kampania Żywiec Zdrój ruszyła 3 września i od razu pojawiła się na ulicach Warszawy. Słupy reklamowe zlokalizowane przy ul. Miodowej na skrzyżowaniu z placem Krasińskich, na rogu ulic Marszałkowskiej i Wspólnej oraz na Placu Trzech Krzyży zamieniły się w żółte kosze do segregacji. Tym działaniem marka chce zwrócić uwagę, jak proste i jednocześnie ważne jest segregowanie odpadów – każdą butelkę PET można wielokrotnie przetworzyć pod warunkiem, że po zużyciu jej zawartości znajdzie się w żółtym koszu lub innym pojemniku oznaczonym „tworzywa sztuczne”. Dlatego zgodnie z hasłem kampanii „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza” do 15 września każdy może wrzucić do jednego z koszy plastikowe butelki, które po zakończeniu akcji zostaną poddane recyklingowi i będą mogły być wykorzystane do produkcji zabawek, mebli, a także kolejnych butelek. Wszystkie butelki Żywiec Zdrój w 100% nadają się do recyklingu, a od marca br. w sklepach dostępna jest pierwsza 5-litrowa butelka w ofercie Żywiec Zdrój, pochodząca w 100% z plastiku z recyklingu i jednocześnie nadająca się do ponownego przetwarzania. 

Dereszowska, Piróg i Halejcio przyłączają się do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój: #dożółtegokosza

Reni Jusis

   

Dereszowska, Piróg i Halejcio przyłączają się do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój: #dożółtegokosza

Klaudia Halejcio

 

Więcej informacji o kampanii na stronie www.postronienatury.pl

 

O firmie Żywiec Zdrój

Żywiec Zdrój S.A. to największy producent na rynku napojów bezalkoholowych  i najbardziej odpowiedzialna społecznie firma w Polsce. Żywiec Zdrój ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich obszarach działalności, od tworzenia produktu, doboru dostawców, po programy edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane to „Po stronie natury” i „Mamo, tato, wolę wodę!”, których celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury i ochrona zasobów wodnych w Polsce oraz kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych. Firma Żywiec Zdrój S.A. powstała w 1992 roku na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego. Dziś zatrudnia ponad 600 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce i posiada najbardziej rozpoznawalną markę wodną w kraju.

Żywiec Zdrój S.A. należy do grupy spółek DANONE - producenta żywności dopasowanej do potrzeb odbiorców na każdym etapie życia. W Polsce DANONE działa w czterech obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywienie medyczne (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizacja misji, zgodnie z którą poprzez żywność niesione jest zdrowie ludzi. Poprzez swoje produkty, projekty i programy, firma zachęca do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień oraz przyczynia się do zrównoważonego rozwoju planety. 

W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy. Więcej o działalności DANONE na stronie www.danone.pl 

 

Źródło: Danone