EKO AKCJA – szkła segregacja
36 tysięcy sadzonek iglaków i ponad milion zielonych punktów Clubcard czeka na klientów, którzy w najbliższy weekend wezmą udział w ekologicznej akcji zorganizowanej przez Tesco i Carlsberg Polska.


Każdy, kto ma w domu opakowania szklane, takie jak np. butelki po piwie czy słoiki, w najbliższy weekend, 14 i 15 maja – w ramach obchodzonego w tym tygodniu Dnia Bez Śmiecenia, może je przynieść do sklepów Tesco objętych akcją - w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Włocławku, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Częstochowie. W specjalnie oznakowanych miejscach na parkingach sklepów będą wydawane do wyboru - sadzonki roślin ogrodowych lub kupony na 100 zielonych punktów Clubcard w zamian za przyniesionych 5 opakowań szklanych.
"Celem naszej wspólnej akcji jest przede wszystkim popularyzacja selektywnej zbiórki surowców wtórnych wśród naszych klientów. Tesco od lat pomaga Klientom żyć w sposób przyjazny środowisku- przekładać hasła ekologiczne na codzienne działania. Ubiegłoroczna edycja EKOAkcji - Szkła Segregacji pokazała, że nasi klienci bardzo chętnie włączają się w tego rodzaju inicjatywy. W tym roku chcemy ją kontynuować, wzbogacając przy tym o możliwość otrzymania 100 zielonych punktów Clubcard, promujących proekologiczną postawę w ramach naszego programu lojalnościowego" – zachęca Łukasz Kędzior, organizator akcji z ramienia Tesco Polska.
"Konsekwentnie rozwijana od lat polityka ekologiczna jest jednym z najważniejszych filarów działalności Carlsberg Polska, dlatego też czujemy szczególną powinność edukowania naszego konsumenta i wyjaśniania, co należy czynić z bezzwrotną butelką po wypiciu trunku. Jedynym sprawdzonym sposobem na ograniczenie wpływu na środowisko naturalne jest recykling opakowań szklanych, który oszczędza zużycie energii i zapobiega gromadzeniu odpadów. Duży odzew społeczny - podczas pierwszej edycji tej akcji - potwierdził potrzebę jej kontynuowania wśród naszych konsumentów, dlatego w tym roku postanowiliśmy zwiększyć jej zasięg" - mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
"To bardzo dobra inicjatywa, dlatego z przyjemnością po raz drugi objęliśmy nad nią patronat. Połączenie sił obu firm i organizowanie wspólnej akcji edukacyjnej pozwala zwiększyć dotarcie do konsumentów z przekazem, jak należy postępować z opakowaniami szklanymi, jak przetwarzać butelki bezzwrotne, tak, by zadbać o nasze środowisko naturalne. Jestem przekonany, że tego rodzaju akcje przyczyniają się do wzrostu świadomości ekologicznej wśród polskich konsumentów"– mówi Zbigniew Skowronek, Dyrektor ds. Handlowych w KOBA, Organizacji Odzysku S.A.
Komunikacja odbywa się w sklepach objętych ekologiczną akcją za pomocą spotu, plakatów i ulotek, zawierających treści edukacyjne o korzyściach płynących z recyklingu i segregacji odpadów – w trosce o środowisko naturalne.
Regulamin akcji jest dostępny na stronach internetowych organizatorów.
Akcją ekologiczną zostały objęte poniższe sklepy Tesco:
Szczecin (ul. Milczyńska 17/27),
Kraków (Kapelanka 54 i ul. Wielicka 259),
Wrocław (ul. Długa 37/43 i Bielany Wrocławskie, ul. Czekoladowa 11),
Włocławek (ul. Kruszyńska 17/27),
Warszawa (Al. KEN 14, ul. Fieldorfa 41, ul. Górczewska 212/226),
Łódź (ul. Pojezierska 98),
Częstochowa (ul. Drogowców 43),
Poznań (ul. Serbska 7).
Źródło: ''