Gucci wprowadza nową politykę zaopatrzeniową. W trosce o bezcenne indonezyjskie lasy tropikalne oraz zminimalizowanie emisji związków węgla, Grupa Gucci wybiera papier z certyfikatem FSC i pochodzący z recyklingu.

Eko-papier – nowy trend w modzie?
Grupa zamierza ponadto zrezygnować z dostawców papieru pochodzącego z kontrowersyjnych źródeł. Nowa polityka obejmuje wszystkie marki związane z grupą Gucci, wśród nich słynne Yves Saint Laurent, Alexander McQueen, Stella McCartney i Balenciaga.



„Zachowanie naturalnych lasów deszczowych nie jest kosztownym kaprysem. Jeśli chcemy powstrzymać zmiany klimatyczne - to konieczność” mówi Mimma Viglezio, Wiceprezydent ds. Komunikacji Globalnej Grupy Gucci. „Mamy nadzieję, że nasza polityka wpłynie na przemysł mody, pokazując, że ta branża również może przyczynić się do ochrony lasów deszczowych i przeciwdziałania zmianom klimatycznym”.


„Nowa polityka zaopatrzeniowa Grupy Gucci stawia wyższą poprzeczkę w przemyśle mody i w handlu detalicznym”, powiedział Lafcadio Cortesi, Dyrektor Kampanii Leśnej RAN (Rainforest Action Network), organizacji zajmującej się ochroną lasów deszczowych. „Dalekowzroczność, charakteryzująca działalność Grupy Gucci, jest nam potrzebna. Powinniśmy myśleć o naszych dzieciach i wnukach, zachowując dla nich naturalne lasy deszczowe i zapewniając im stabilny klimat”, dodaje Cortesi.

W ślady Grupy Gucci poszło już kilka innych wiodących koncernów związanych z przemysłem mody, wśród nich Tiffany & Co., oraz Grupa H&M.

Źródło: Komunikat prasowy Rainforest Action Network
Źródło: ''