Rosnące zainteresowanie konsumentów opakowaniami przyjaznymi dla środowiska nie umknęło uwadze firm z branży spożywczej. W ostatnim czasie Atria – jeden z czołowych fińskich producentów wędlin i innych porcjowanych produktów mięsnych – wprowadził nowy rodzaj opakowań.

Ekologiczne opakowania Stora Enso dla nowych produktów firmy Atria
Bazują one na stworzonym przez Stora Enso rozwiązaniu DeLight Solution, wykorzystującym odnawialny karton dedykowany dla opakowań dostosowanych do zmiennych temperatur. Jak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych przez firmę Atria, spotkało się ono z pozytywnym przyjęciem ze strony klientów.
 


Rozwiązanie to zostało zastosowane przez firmę Atria przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów wędliniarskich – Kulinaari. Co ciekawe, jest to pierwszy przypadek wykorzystania tego rodzaju tacki kartonowej na rynku wędlin i produktów mięsnych przeznaczonych do kanapek. Opakowanie posiada nową kartonową i przesuwaną pokrywę, która zapewnia, że nawet po otwarciu przechowywany w lodówce produkt zachowuje świeżość.

Konsumenci doceniają ekologiczne opakowania
Nowe opakowanie zawiera też specjalne przesłanie firmy Atria skierowane do jej klientów: Gdy opakowanie po prostu wrzucasz do pojemnika na rzeczy poddawane recyklingowi, eliminując tym samym jego negatywny wpływ na środowisko naturalne, możesz w pełni oddać się przyjemnościom wynikającym ze smacznego jedzenia.
O roli, jaką spełnia nowe, ekologiczne opakowanie w kampanii marketingowej nowego produktu firmy Atria, mówi Saija Moisio, dyrektor ds. marki: Przyjazne dla środowiska opakowanie odgrywa dla nas kluczową rolę. Planując wprowadzenie na rynek rodziny produktów Atria Kulinaari, testowaliśmy również alternatywne rozwiązania, które byłyby zgodne z naszym przesłaniem. Oczekiwania klientów wiązały się przede wszystkim ze zminimalizowaniem ilości odpadów generowanych przez opakowania spożywcze. Zdaniem konsumentów opakowanie, które można poddać recyklingowi, oferuje najwyższy poziom wartości i unikalności, a co za tym idzie – jest przez nich najbardziej cenione. Dlatego przy wprowadzaniu na rynek Atria Kulinaari położyliśmy na ten aspekt bardzo dużą wagę.
W zalewie opakowań wykonanych z plastiku, opakowania kartonowe wędlin i porcjowanych produktów mięsnych stanowią rzadkość na chłodniczych półkach supermarketów. Czy zatem opakowania kartonowe mają szansę zdobyć większą popularność w tym segmencie rynkowym? Badania przeprowadzone w pierwszych tygodniach po wprowadzaniu Atria Kulinaari na rynek pokazują, że nasz nowy produkt jest zauważalny przez klientów i łatwy do znalezienia na półce sklepowej. W dużej mierze przyczynia się do tego nowe, wyróżniające go na tle pozostałych wyrobów opakowanie – dodaje Saija Moisio.

Puste tacki można poddać recyclingowi wraz z innymi odpadami kartonowymi
Zastosowana w kartonie, składająca się z plastikowej powłoki specjalna warstwa chroniąca przed powietrzem zapewnia długoterminową świeżość wyrobów z serii Kulinaari. Opakowanie Stora Enso DeLight Solution, dedykowane do zimnych produktów spożywczych, jest wytwarzane z kartonu Trayforma Performance, zawierającego specjalną plastikową obręcz uszczelniającą, chroniącą przed dopływem powietrza. Technologia ta została stworzona i opatentowana przez Stora Enso. Opakowanie posiada też specjalną powłokę wewnętrzną, która pełni funkcję dodatkowej warstwy ochronnej. W przeciwieństwie do większości opakowań na gotową, schłodzoną żywność, puste tacki i pokrywki po wyrobach z rodziny Kulinaari można z powodzeniem poddać recyklingowi wraz z innymi odpadami wykonanymi z kartonu.


Dodatkowe informacje na temat produktów Stora Enso:
Stora Enso Polska Sp. z o.o.
Ul. Fabryczna 5, 00-446 Warszawa
E-mail: Ewa.Kubicka@storaenso.com
http://www.storaenso.com
Opracowanie merytoryczne informacjiPAI
Źródło: ''